Zbog nemogućnosti da se Bitef 2020. godine održi u punom kapacitetu, ove godine će se održati dvostruko izdanje sa većim brojem predstava od uobičajenog.
Tematski fokus festivala koji će se održati pod sloganom Na ivici budućnosti će biti na konceptu posthumanizma, u kontekstu sveta koji bi trebalo da bude manje antropocentričan. To je vizija sveta nastala, između ostalog, i iz svesti o globalnoj ekološkoj krizi, te mogućoj kataklizmi, a što su, takođe teme festivala. Usko povezan sa tematskim je i estetski (formalni) fokus festivala. On se bavi dehumanizacijom tela izvođača u različitim oblicima – kroz koreografske postupke, svetlosne i video efekte, preko odsustva izvođača, njihovog digitalnog prisustva, do upotrebe robota i dronova na sceni.
U Beogradu je održana prva konferencija za medije povodom najave dvostrukog, 54. i 55. izdanja Bitefa, koje će se održati od 13. do 25. septembra ove godine. U glavnom programu festivala će biti prikazano
četrnaest predstava iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana, Meksika, Austrije i Čilea.
Vizuelni identitet festivala, koji je realizovala agencija McCann Beograd, baziran je upravo na neizvesnosti u kojoj živimo, pokušavajući da je prikaže na način da ne bude nužno zastrašujuća, već intrigantna.
„Tema neizvesnosti ne mora nužno da bude zastrašujuća. U grafičkom smislu, crna boja ili odsustvo svetlosti može da deluje i umirujuće. Crna boja ima sposobnost da dodatno istakne drugu, svetliju boju. U tom smislu, dete možemo i ne moramo tumačiti kao jedinu svetlu tačku na slici. Ovo vizuelno rešenje ne nudi odgovore, već poziva na interpretaciju”. Izjavila je Milica Kijanović Account Executive McCann Beograd.
I&F Grupa, u okviru koje posluje McCann Beograd, partner je Bitefa već četvrtu godinu zaredom. Ove godina je kriza ne samo kulture, nego sveopšta kriza izazvana pandemijom korona virusa. Više se ne radi o situaciji, nego o stanju nastalom kao posledica svih novina na koje smo svi morali da se naviknemo. Radi se o novoj normalnosti za sve nas. I prosto, svima nam je potrebna podrška, solidarnost, a u kulturi ponajviše. Iz tog razloga je McCann Beograd sa još većom posvećenošću ove godine radio na vizuelnom rešenju Bitefa.
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Gete Institut i Francuski Institut u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala i ove godine su Erste Bank a. d. Novi Sad i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija.
Rezervacija i prodaja ulaznica za ovogodišnji Bitef počeće u drugoj polovini avgusta zbog aktuelne epidemiološke situacije. Pratite sajt Bitefa i društvene mreže za više informacija.
Više informacija možete pronaći na zvaničnom sajtu Bitefa.