SRĐAN ŠAPER: NOVI VLASNIK AGENCIJE MCCANN SMATRA DA JE SKANDINAVIJA JEDINSTVENO TRŽIŠTE

Srđan Šaper: Novi vlasnik agencije McCann smatra da je Skandinavija jedinstveno tržište

Bivša rok zvezda i jedan od najuspešnijih marketinških investitora u južnoj Evropi, Srđan Šaper, osvaja i nordijsko reklamno tržište. Prošlog leta je američka advertajzing mreža IPG odlučila da se povuče sa nordijskog tržišta i prepusti McCann agencije u nordijskim zemljama srpskom investitoru, muzičkom izvođaču i marketinškom stručnjaku, Srđanu Šaperu. Šaper je prilično poznat u svojoj zemlji, bio je jedna od najpoznatijih rok zvezda stare Jugoslavije. Sada u ekskluzivnom intervjuu za časopis Kampanje govori o ulaganju u reklamno tržište u nordijskom regionu.

Ako postoji nešto što on poznaje, to su masovno tržište, advertajzing, mediji, politika i biznis. Iako je prvo studirao medicinu, napravio je nagli zaokret u karijeri i upisao studije filmske režije na Fakultetu dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu. Srđan Šaper je osnivač i vlasnik I&F McCann Grupe, koja je prethodne godine preuzela vlasništvo u McCann agencijama u Danskoj, Finskoj, Švedskoj i Norveškoj. On je jedan od osnivača i veoma popularnog benda novog talasa - Idoli. Prodali su više ploča od bilo kog drugog benda u bivšoj Jugoslaviji, a on je imao priliku da oseti popularnost i stekne status poznate ličnosti. Počeo je da režira i producira reklame tokom ranih devedesetih, a zatim otvara reklamnu agenciju Idols&Friends 1995. godine. Dve godine kasnije, potpisao je ugovor o afilijaciji sa IPG-om i postao deo McCann Erickson mreže. U narednom periodu, konsolidovao je McCann agencije u Jugoistočnoj Evropi i taj posao završio 2015. godine – okupivši osam tržišta na kojima posluju agencije I&F McCann Grupe: Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Sloveniju, Albaniju, Bugarsku i Hrvatsku.

Skandinavija je jedinstveno tržište

Interpublic Group (IPG) i McCann Worldgroup su očigledno bili zadovoljni konsolidovanjem koje je gospodin Šaper uradio, i ponudili su mu sličan poslovni model u Skandinaviji. Danas je I&F McCann Grupa komunikacioni sistem koji je prisutan u 12 evropskih zemalja i ukupno ima preko 600 zaposlenih.

Kako gledate na skandinavska tržišta?

- Rekao bih da smo u odnosu na ekonomiju, način života i političku stabilnost daleko jedni od drugih. Vrednosti koje su poznate kao skandinavske jesu nešto čemu svi težimo, ne samo u južnoj Evropi nego i drugim delovima sveta. Ali, ako uzmemo u obzir našu struku, reklame, produkciju, digitalni marketing, itd, mnogo smo bliže jedni drugima, kaže Šaper.

On naglašava da između skandinavskih zemalja i Jugoistočne Evrope postoji mnogo više sličnosti nego što se misli.

- Nema razlike u načinu na koji poslujemo, profesionalizmu, talentu, posvećenosti, strasti i radoznalosti koje nas pokreću. To su faktori koji nas povezuju i možemo mnogo da naučimo jedni od drugih, što svima može da bude od koristi. I nema dileme da na Skandinaviju treba gledati kao na jedno tržište.

- Posmatram Norvešku zajedno sa drugim skandinavskim zemljama, kao jedinstveno tržište. Potrošači imaju slične navike, kupovnu moć, kulturološki su povezani, a osim toga, oglašivači gledaju sve više na skandinavsko tržište kao na jedan region, a to je još jedna crta slična našem regionu. Mi imamo iskustva u integrisanju usluga na više tržišta, naglašava Šaper.

„Uspeh je rezultat posvećenosti, hrabrosti i radoznalosti. A sve ove elemente video sam kada sam posetio Skandinaviju.“

Postati najbolji

Ideja da Srđan Šaper preuzme McCann agencije u Skandinaviji došla je iz kompanije Interpublic Group, koja je vlasnik agencijske mreže McCann Worldgroup. Ideja je pokrenuta početkom 2015. godine.

- Moja prva pomisao je bila da je to odličan spoj – iz razloga koje sam već naveo. Tokom 2015. godine bili smo zauzeti analizom poslovanja kompanije i zaključili smo da je to zanimljiva mogućnost. Osim toga, sa Ričardom Bonerom Dejvisom sarađivali smo u kompaniji McCann Worldgroup, a on je sada odgovoran za nordijski region. On je uvek isticao da su nordijske McCann agencije veoma snažne, da talentovani ljudi rade u njima i da imaju mogućnost za dalji rast. I do sada se nije uplašio.

- Ono što sam video jeste da ove agencije mogu da rastu i postaju još uspešnije. Naš cilj nije da budemo najveći, već da postanemo najbolji na svakom tržištu.

Potrebno je malo sreće

Srđan Šaper i njegova I&F McCann Grupa ostvaruju profit, što i cifre mogu da pokažu. U 2015. godini sistem je imao porast od 17% u odnosu na 2014. i on predviđa da će cifre u 2016. godini pokazati dalji rast.

Skandinavske agencije su gubile novac više godina. Kako ste mislili da to promenite?

- Naš fokus su 3 ključne tačke: restrukturiranje, tim motivisanih i talentovanih ljudi i regionalna sinergija. Kada sam otvorio svoju prvu agenciju pre 20 godina, plan mi je bio da radim sa najboljim ljudima u struci, rastem i pokažem sposobnost da se razvijam. Da bismo uspeli, moramo da se menjamo i primenjujemo ono što smo naučili u ovom procesu, kaže on.

I ne krije da veruje da će ovo biti lako putovanje do uspeha.

- Uspeh nije nešto što se dešava preko noći, a potrebno je i malo sreće. Uspeh je rezultat posvećenosti, hrabrosti i radoznalosti. A sve ove elemente video sam kada sam posetio Skandinaviju i upoznao ljude u našim agencijama.

„Potpuno sam siguran u to da nas čeka svetla budućnost u Norveškoj.“

Poseban akcenat na Norveškoj

Otkriva da je postojala posebna potreba za restrukturiranjem u agenciji McCann u Norveškoj, ali da je on optimista u vezi sa tim kako ova reorganizacija treba da teče.

- Odlučili smo se na reorganizaciju sa ciljem uspešnijeg poslovanja agencije u Norveškoj. Kako ćemo to da uradimo? Tako što ćemo se usredsrediti na naše ljude i tako što ćemo biti najbolji partner našim kupcima. Linda Nurheim, Janike Eios, Bjern Šlorebi i njihov talentovani tim, pod vođstvom Ričarda Bonera Dejvisa, usredsređeni su na pomaganje klijentima tako da njihovi brendovi i firme jačaju. Oni takođe rade odličan posao. Bio sam veoma impresioniran njihovim „drajvom“ i posvećenošću. Nastavićemo da ulažemo u naše ljude i potpuno sam siguran da nas čeka svetla budućnost u Norveškoj, kaže on.

Šta biste rekli skepticima u Norveškoj koji kažu da ste preuzeli preveliki rizik?

- Kada sam počeo sa proširivanjem posla u drugim zemljama, posebno tokom perioda krize, mnogi su rekli da sam mnogo rizikovao, ali to je bio rizik zasnovan na strategiji razvoja, jasnim ciljevima i poverenju u ljude sa kojima sam radio. To važi i za Norvešku. Ali da bih odgovorio na vaše pitanje, biću skroman i reći ću im da je njihova analiza zasnovana na činjenicama, a naša vizija na ljudima, njihovim sposobnostima i posvećenosti, zaključuje on.

Intervju je za časopis Kampanje realizovao slovenački novinar Marjan Novak.

Originalna vest nalazi se na linku: http://kampanje.com/premium/desember-2016/innsikt/ny-mccann-eier---ser-pa-skandinavia-som-ett-marked/

I&F McCann Grupa jedan je od vodećih komunikacionih sistema koji 20 godina uspešno posluje u 12 zemlja jugo istočne Evrope i nordijske regije. Naš posvećen tim čini 600 talentovanih profesionalaca, koji svakodnevno sarađuju na integraciji marketinških kampanja, promotivnih aktivnosti, organizaciji događaja, dizajnu, planiranju i zakupu medijskog prostora, PR, produkciji, komunikaciji u oblasti zdravstva, kreiranju TV sadržaja,kao i na svim formama digitalnog marketinga. Agencije koje posluju u okviru I&F McCann Grupe deo su McCann Worldgroup (www.mccannworldgroup.com),jedne od najvećih svetskih agencijskih mreža,osnovane 1902.godine koja posluje u više od 120 zemalja sveta, i u vlasništvu je Interpublic Group (IPG) (www.interpublic.com) sa sedištem u Njujorku.