Nikoleta Pavlović, Social media manager, Drive
Društvene mreže nisu neki „drugi svet“, već svet u kome mi živimo, spakovan u jedan virtuelni prostor. Volimo da verujemo da to nije baš sve tako realno, zato što smo tu bliži jedni drugima, češće se čujemo i lakše vidimo, a saznanja o svetu oko nas koja tada dobijemo su intenzivnija. Neko bi možda sada ukazao na filtere i photoshop-ove. Zar se ne ulepšavamo i u „realnosti“? Pa bi rekli: „lažna slika savršenih života i srećnih ljudi!“ Zar nije tako i kada sređujete kuću pre dolaska gostiju, a detetu obujete nove cipele. Sve što smo mi, sabrano je u onome što na društvenim mrežama vidimo. Ono što je različito je to što imamo podjednake šanse i startnu poziciju, da nas čuju svi i da iz nje gradimo svoju priču. Na nama je kako ćemo tu priču ispričati.
Kada tako posmatramo stvari, moć društvenih mreža, kao alata za komunikaciju, toliko je velika, da ima mogućnost da menja onaj svet koji neki zovu „stvarni“. Da, deca sede sa telefonima u rukama, like je zamenio poziv telefonom i svi se nekada osećamo kao na tanjiru, sa koga svako može da uzme ono što mu treba, pa da nam se to posle obije o glavu zbog neograničene količine reklama od kojih ne vidimo više ništa drugo. Ipak, da postoji nekakav balans u ovom svetu, pokazuje i njegova druga strana. Bezbroj humanitarnih aktivnosti, pronađenih kućnih ljubimaca, ljubavnih priča, obnovljenih kontakata, novih prijateljstava, saradnji i divnih inicijativa koje čine svet boljim mestom za život. Čuli smo se i videli, kada nam je u „pravom svetu“ sve to zabranjeno. Postojalo je mesto gde nema ograničenja u broju prisutnih.
I kada sve to sagledamo, reći ćete, ništa novo. Tačno, nije novo to da su društvene mreže fascinantan i moćan alat. Svi su to shvatili, a u prvom redu kompanije i brendovi. Ono što je novo je uloga nas, ljudi kojima je posao komunikacija na društvenim mrežama. Danas, zasigurno kompleksnija i intenzivnija, a usudiću se da kažem i važnija nego ikada do sad.
Naš zadatak je na prvom mestu da stvorimo smislene veze između online i offline sveta, vođeni večitim etičkim izazovom marketara – pomirenjem biznis ciljeva i interesa društva u kome živimo i radimo.
Kako bismo to postigli, za početak moramo verovati da je moguće pomeriti granice. Moramo biti širokih shvatanja i otvorenog uma. Kreativci, znatiželjni istraživači, pronalazači i avanturisti. Ne smemo imati strah od novog i drugačijeg. Niti strah od suprotstavljanja „autoritetu“. Pa ponekad i od greške.
Iz ugla posla, dobri stratezi, ambiciozni i strastveni, oštroumni i inventivni. Baš kao što digitalna tehnologija treba da bude brza, funkcionalna i pametna. Pouzdani i utemeljeni u realnosti, vođeni konkretnim rezultatima i efektima komunikacije.
Iz ugla društva, nežni i empatični, osetljivi na svet oko nas. Moramo poštovati ljude i njihove priče. A u novim okolnostima i planetu, prirodu i sve što nas okružuje.
Ako nađete takvu osobu, smatrajte se srećnikom. A do tada, pravi oslonac činiće dobro skrojen tim različitih ljudi, koji na prvom mestu istinski vole svoj posao i razumeju njegovu odgovornost. Istovremeno gaje strast prema tehnologiji i inovaciji, ali i strast prema ispravnom i etičnom, naročito onda kada treba naći nit koja povezuje svakodnevni život ljudi i mogućnosti kompanije ili brenda.
Pred social media timom budućnosti veliki je izazov, da bude ništa manje od baš ovoga.
Original intervju možete pročitati na linku - https://www.media-marketing.com/kolumna/social-media-tim-buducnosti/