Olivera Perković: Ideje, inteligencija i integracija

Intervju za magazin Diplomacy&Commerce, dodatak Secret Formula of Communication
Sagovornik: Olivera Perković, Managing Director, McCann Beograd

Konstante našeg posla su važnost, bogatstvo i relevantnost kreativne ideje. Sve ostalo se s vremenom menja. Prolazeći kroz te promene, agencije i klijenti traže najbolje modele saradnje, strukture, timove i pojedince koji će im biti podrška za generisanje tih odličnih ideja. Talenat je ključan za sve nas, a i definicija talenta se takođe stalno menja.

Bilo da promena u poslovanju nastaje zbog novih tehnologija i medija, ili zbog konteksta u kojem živimo i radimo, ili pak zbog uslova tržišta u okviru kojeg poslujemo, talenat danas ima drugačiju definiciju. Advertajzing prevazilazi sam sebe uz pomoć tehnologije i moći brendova koji mogu da iniciraju i uvode promene. Pored toga, moć talenta izlazi iz postojećih okvira pozicija kreativnih direktora, kopirajtera, akaunt menadžera i planera. Akaunt menadžeri na neki način funkcionišu kao producenti, “kreativci i kopiji” se dobro slažu sa ljudima iz raznih miljea – lepih i dramskih umetnosti i slično. Raznolikost koja potiče iz kulture, godina i raznih životnih uloga je neophodna da bi se obezbedilo bogatstvo i dubina ideje, ali i efikasnost njene realizacije. Komunikacioni planeri postaju PR stratezi, društveni stratezi i brend planeri – arhitekte nekog brenda ili savetnici marketinških timova klijenata. Raznovrsnost veština je naš prioritet i kada je u pitanju posedovanje talenta unutar agencije, ali i u smislu ostvarivanja partnerstva sa talentima van agencije.

Još jedna oblast koju i agencije i klijenti moraju da osvoje jeste znanje potrošača. Dosta je već rečeno o data marketingu i brendovima, koji zbog prirode poslovanja okrenutog potrošaču dobijaju mnogo informacija o njima, a samim tim i mnogo moći. Osvajanje razumevanja potrošača je takođe prioritet i konstanta u našem poslu. Način na koji stičemo saznanja o potrošačima se menja, kao i namena cenjenih informacija o njihovim potrebama i modelima ponašanja. Sve treba da bude usmereno ka kreiranju usluga, proizvoda ili iskustava koji daju dodatnu vrednost njihovom svakodnevnom životu – zbog čega se udaljavamo od slanja poruka potrošačima ka pružanju prekopotrebne vrednosti, udobnosti, pomoći ili zabave… Ono čemu smo u poslednjih nekoliko godina svedoci, kada je u pitanju prikupljanje podataka, jeste kupovina kompanija za upravljanje podacima i investiranje u analitičke platforme i alate. Mi radimo u najpovoljnijem trenutku, tehnologije su tu da nam olakšaju život i rad, a ipak složenost upravljanja mnoštvom informacija, kao i osećajnost i promišljenost pri selekciji insajta i targetiranja, zahteva dosta veštine. Nove okolnosti zahtevaju nove sposobnosti i stalnu edukaciju, te svi isprobavamo i tražimo odgovarajuće modele poslovanja.

Način na koji strukturiramo naše poslovanje i pristup, imajući u vidu bogatstvo ideje i relevantnost za potrošača, jeste konačna tačka fokusa. Jedna zaista integrisana agencija, koju popularno zovemo i “one stop shop”, sigurno je trend koji sve češće viđamo, prateći nastojanja ka centralizaciji i restrukturalizaciji koje uviđamo kod klijenata, te je stvaranje odgovarajućeg modela na agencijskoj strani jedna od trenutnih inicijativa.

I usko stručne agencije, kao i one zaista integrisane, modeli su koji su validni i, zavisno od smera u kojem agencija krene, stiču ili angažuju talente. Smer razvoja agencije zaista oblikuje način rada, angažovanja, razmišljanja i zapošljavanja.

Tokom poslednjih nekoliko godina I&F McCann Grupa se proširila u našem regionu, kao i na teritoriji nordijskih zemalja. Pred nama su uzbudljive prilike za kvalitetan razvoj, razmenu i produbljavanje znanja, i učenje od drugih kultura i iskustava. To se najviše tiče sledećih važnih tačaka – važnosti posedovanja talenata, raznovrsnosti u pogledu kontekstualnih i kulturnih polazišta od kojih možemo da imamo korist, kao i prilika da formiramo različite centre stručnosti i da našim klijentima pružimo najbolju praksu i učenja iz različitih tržišta.

Na kraju, važno je koliko se brzo i pametno prilagođavamo promeni. Sigurno je da danas sve ide brže i da je efikasnost glavni pokretač. Ne postoji savršeni model koji možemo jednostavno da kopiramo, već je na agencijama da, u saradnji sa klijentima, sve to preciziraju. Pobeđivanje u ove tri gore pomenute oblasti je naš prioritet i put ka unapređenju kvaliteta, agilnosti i relevantnosti – koji su neophodni da bismo bili istinski partneri našim klijentima, ali i kreatori ideja i ljudi koje drugi ljudi vole. To je put ka istinskoj lojalnosti i pravoj vrednosti koje želimo da stvaramo.

I&F McCann Grupa jedan je od vodećih komunikacionih sistema koji 20 godina uspešno posluje u 12 zemlja jugo istočne Evrope i nordijske regije. Naš posvećen tim čini 600 talentovanih profesionalaca, koji svakodnevno sarađuju na integraciji marketinških kampanja, promotivnih aktivnosti, organizaciji događaja, dizajnu, planiranju i zakupu medijskog prostora, PR, produkciji, komunikaciji u oblasti zdravstva, kreiranju TV sadržaja,kao i na svim formama digitalnog marketinga. Agencije koje posluju u okviru I&F McCann Grupe deo su McCann Worldgroup (www.mccannworldgroup.com),jedne od najvećih svetskih agencijskih mreža,osnovane 1902.godine koja posluje u više od 120 zemalja sveta, i u vlasništvu je Interpublic Group (IPG) (www.interpublic.com) sa sedištem u Njujorku.