Olivera Perković - Digitalna transformacija pre svega!

Olivera Perkovic, direktorka agencije McCann Beograd, opisala je poslovnu godinu za nama kao dinamičnu, kompleksnu, zahtevnu i uspešnu. Šta misli o izazovima koji nas očekuju u 2018. godini saznajte u intervjuu za Marketing Mreza.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?

Izazovna dinamična, kompleksna, uspešna – pored toga za nas jubilarna i raduje me da je završavamo sa ostvarenim planiranim prihodima i potvrdom kvaliteta našeg rada iskazanom kroz brojne nagrade: Effie, Golden Drum, Kaktus i UEPS. Mislim da je godina bila jednako zahtevna i za manje i za veće agencije, da su određene kategorije napravile pomak, ali sigurno da ima još prostora za podizanje kvaliteta i dalji razvoj.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?

Da, sigurna sam da će biti. Izazova je puno. Našu kompleksnost svakako nosi poslovanje na većem broju tržišta koja se nalaze u različitoj fazi razvoja, različitom ekonomskom okruženju, različitim kulturama. To nam pored izazova donosi i priliku da rastemo – da steknemo znanja iz nekih novih ili specifičnih industrija, da se i kvalitativno razvijamo dalje.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?

Digitalna transformacija pre svega. Svakako uslovljena i dobrim poznavanjem poteba i pshilogije korisnika, a pored uticaja tehnologije uslovljena kako sofisticiranošću tako i regulativama kada je u pitanju data management. Što se tiče samog proizvoda pored agilnijeg i fleksiblinijeg pristupa kreiranju i plasmanu samog sadržaja koje mislimo da će tržište zahtevati, takođe će se nastaviti i trend očekivanja od komunikacije i velikih brendova da su aktivni i involvirani u rešavanju određenih socijalnih ili kutlutrloških tema.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?

Nisam sigurna da je jedna kampanja obeležila celu godinu – ali bilo je kvalitetnih kampanja u telekomunikacijama i FMCG-u. Agencije su bile zastupljenije na domaćim , regionalnim i globalnim festivalima sa većim brojem radova što je svakako za pohvalu. Pojedine su ostvarile i velike uspehe na važnim festivalima i treba im svakako čestitati na tome.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište marketinških komunikacija u 2018? Koje trendove možemo da očekujemo?

Trend integrisanih agencijskih modela i usluga će verovatno ući u svoju zreliju fazu – što sa sobom nosi i razvoj novih ponuda odnosno jednu sveobuhvatnost kroz oplemenjivanje i raznovrsnost usluga agencije.

Šta biste poželeli kolegama iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?

Hrabrost.

I&F McCann Grupa jedan je od vodećih komunikacionih sistema koji 20 godina uspešno posluje u 12 zemlja jugo istočne Evrope i nordijske regije. Naš posvećen tim čini 600 talentovanih profesionalaca, koji svakodnevno sarađuju na integraciji marketinških kampanja, promotivnih aktivnosti, organizaciji događaja, dizajnu, planiranju i zakupu medijskog prostora, PR, produkciji, komunikaciji u oblasti zdravstva, kreiranju TV sadržaja,kao i na svim formama digitalnog marketinga. Agencije koje posluju u okviru I&F McCann Grupe deo su McCann Worldgroup (www.mccannworldgroup.com),jedne od najvećih svetskih agencijskih mreža,osnovane 1902.godine koja posluje u više od 120 zemalja sveta, i u vlasništvu je Interpublic Group (IPG) (www.interpublic.com) sa sedištem u Njujorku.