Naš WeCann ima već dugu tradiciju, ali kao i što se i mi sami menjamo, došlo je i vreme da malo ažuriramo dizajn našeg newslettera. Odlučili smo da poslušamo sve vaše savete i sa agencijom McCann Helsinki kreiramo malo drugačiji izgled koji će vam se sigurno dopasti. Planiramo i da dodamo rubriku sa zanimljivostima iz sveta advertajzinga i želeli bismo da čujemo vaše mišljenje. Pročitajte intervju sa dizajnerom iz agencije McCann Helsinki Sarom Nevalainen i saznajte koliko je važan newsletter u današnje vreme.
1. Da li je ovo prvi newsletter koji si dizajnirala?
Zdravo, i hvala na pitanju! Ranije sam dizajnirala newsletter za jednog od klijenata McCann Helsinkija, tako da mi je dizajniranje newslettera već poznato. Prilika da redizajniram WeCann newsletter bio mi je zaista zanimljiv projekat!
2. Na čemu si bazirala koncept i kreativnu ideju, kada pričamo o redizajnu WeCann-a?
Drago mi je što mogu da podelim deo koncepta koji stoji iza novog izgleda. Naš kreativni tim iz McCann Helsinkija se prvo sastao i diskutovao o glavnom pravcu u kojem želimo da idemo. Zatim sam osmislila nekoliko opcija na osnovu tih prvih smernica. Izabrali smo najbolje opcije i poslali ih kolegama u Beogradu, gde je izabrana jedna konačna verzija.
Sadržaj i vizuali variraju u svakom izdanju WeCann-a, tako da nam je čist i prozračan izgled bio najvažniji. Dizajn se promenio sa 2 kolone u jednu kolonu. U dizajnu sa jednom kolonom, vizuelni elementi mogu imati veću ulogu. Fontovi su takođe malo osveženi: novi fontovi su Helvetica i Cambria, za znatiželjne. Uvedeno je veće CTA dugme, koje pomaže u prepoznavanju linkova, kao i za aspekt prilagođenosti mobilnim uređajima: klik na dugme CTA biće lakše na mobilnom uređaju.
U novom konceptu, želeli smo vizuelno da napravimo razliku između različitih kategorija vesti koje su predstavljene u WeCann-u. Ove kategorije su: Vodeće vesti, Kampanje, Vesti, Intervjui i otvorene pozicije I&F Grupe. Za kodiranje svakog odeljka korišćene su različite boje za pozadinu. Paleta boja je zasnovana na paleti boja vizuelnog identiteta McCann Worldgroup-a.
Na kraju, želela sam da unesem imena različitih McCann agencija u odeljak zaglavlja, kako bismo istakli naše zajedništvo. Lepo ide uz naziv i svrhu newslettera, „WeCANN!“
3. Da li postoji razlika u dizajniranju za interne i eksterne potrebe? Koliko je izazovan zadatak? Da li razmišljaš o ljudima koji će videti krajnji proizvod?
Što se tiče dizajna, ne osećam da postoje velike razlike kada se dizajnira za unutrašnje ili eksterne potrebe. Hijerarhija sadržaja može razlikovati to dvoje, tako da dizajn treba da bude u stanju da zadovolji različite potrebe i preuređenje sadržaja.
Krajnji korisnik je uvek na mom umu kad god dizajniram, apsolutno. Kako poboljšati njihovo iskustvo? Za newslettere, mislim da su neke od „najboljih praksi“ već dobro uspostavljene, pa ih ima smisla koristiti. Većina ljudi (svesno ili nesvesno) već zna koje funkcije i logiku očekuju da dobiju prilikom otvaranja newslettera. Uz to, naš svet i industrija se menjaju brzim tempom, tako da je dobro biti u toku sa trendovima.
4. Šta misliš, koliko je važan newsletter? Da li je jednako važan i za internu (svi zaposleni u I&F Grupi u 12 zemalja Jugoistočne i Severne Evrope), kao i za eksternu publiku (podizvođači, partneri, klijenti, mediji i potencijalni klijenti)?
Mislim da je interni newsletter kompanije odličan način za primanje komunikacije. I moram reći da je to takođe lako - kao pretplatniku informacije iskaču u vašem prijemnom sandučetu. Zgodno! Svi smo zauzeti u svakodnevnom životu, tako da cenim što su informacije već osmišljene i sažete za mene. Newsletteri kompanije su takođe odličan način da se čuje o dostignućima i da se pokaže onaj osećaj zajedništva koji sam ranije pomenula. Volela bih da pročitam još intervjua mojih kolega na drugim tržištima!
Za eksternu publiku, mislim da važi isti okvir: newsletteri moraju da izlaze dosledno, sa zanimljivim sadržajem.
5. Šta ti je posebno važno kada je u pitanju newsletter? Šta najpre očekuješ? Na koje newslettere si pretplaćena?
Kao vizuelna osoba, mislim da mi prvi vizual prvo privuče pažnju. U newsletteru očekujem da sve funkcioniše i da e-pošta bude prilagođena mobilnim uređajima. Očekujem da ću pronaći određene stvari, kao što je link za odjavu u odeljku podnožja. Tražim da sadržaj bude zanimljiv ili koristan, prijateljskog tona. Slike treba da budu dobrog kvaliteta, a newsletter ne bi trebalo da bude predugačak. Takođe bih bila zainteresovana da vidim više personalizovanog (prilagođenog meni) sadržaja.
Trenutno sam pretplaćena na newsletter „Kauppalehti Markkinointi“ koji deli vesti iz finske marketinške industrije. Takođe me zanima dizajn enterijera, pa se s vremena na vreme pretplatim na IKEA newsletter. Ako imate neke zanimljive predloge za newsletter (možda u vezi sa kreativnošću i vestima iz industrije), slobodno mi pošaljite predloge!