„Nekadobraknjiga” je ona neka dobra knjiga za koju vam prijatelji koji ne čitaju, uporno traže preporuku. Sastavljena od facebook postova, u ovoj knjizi možete pronaći gusto tkanje ozabavljene političke filozofije i metafizike i, istovremeno, do bola produbljene banalnosti. Ova knjiga je zbirka zbrkanih misli, neka vrsta dnevnika jedne stabilne krize.
Autor Nemanja Stanković kaže da su svi postovi nastali po istinitim doživljajima, i dodaje da mu je cilj „da ga čitaoci dožive kao Duška Radovića na steroidima, Siorana na antidepresivima ili, u najgorem slučaju, kao Heraklita for dummies“.
Nemanja radi kao copywriter u agenciji “McCann Beograd”. Budući da mu je posao da “barata” sa rečima, nije mu bilo teško da kroz jezičke minijature, kakvi su facebook postovi, artikuliše svoje misli, utiske i autoironično-gorke ispovesti.u formi filozofema, psihologizama, silogizama, aforizama, ekstrovertnih introspektarija, opservacija društvenih fenomena…
Facebook status:
“Čega god da se dohvatim, ostavljam nedovršenim. Veoma sam uporan u tome. Suprotno uvreženom mišljenju, stvari treba da traju, a ne da se završavaju. Planiram da istu stvar uradim i sa životom. Ostaviću ga nedovr...”
Tekstovi sabrani u knjizi su nastajali u periodu od 2008. godine do danas, u formi facebook statusa, ali ih svojim tematskim zahvatom i estetskim dometima prevazilaze, budući da se često bave veoma suptilnim temama i obiluju lucidnim jezičkim igrama.
Facebook status:
“Sve mogu sam: da spavam, da jedem, da pijem kafu, da razgovaram, da sedim kod kuće...Samo ne mogu da budem sam sa nekim. Ako znate još nekog takvog, molim vas, obavezno nas nemojte upoznati. Uništili biste jedan savršen odnos. Love me alone!”
U načelu, može se reći da je čitava knjiga, zapravo, jedan pomalo ekscentrično zamišljeni, ali svakako ubedljivo artikulisani projekat potrage za (egzistencijalnim) smislom, izložen pogledima „drugih“.
„Nekudobruknjigu” posebno oplemenjuju maštovite i duhovite ilustracije niza mladih grafičkih dizajnera i ilustratora, Nemanjinih kolega iz agencije “McCann Beograd” Marka Prokića, Nenada Dodića I drugih.
Knjigu je objavio Izdavački studio “Čekić”, uz podršku agencije “McCann Beograd”.
Tekst je objavljen na sajtu:
http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=272&yyyy=2013&mm=07&dd=08&nav_id=730382
Marketinšku agenciju “McCann Beograd” 1997. godine osnovao je Srđan Šaper. Agencija “McCann Beograd” pruža ceo spektar kreativnih usluga i deo je „McCann Grupe”, jednog od najvećih komunikacijskih sistema u jugoistočnoj Evropi, koji posluje u osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Albanija, Hrvatska, Slovenija i Bugarska. “McCann Grupa” ima preko 150 nagrada osvojenih na domaćim i međunarodnim festivalima i jedina je kompanija sa ovih prostora koja je osvojila dva kanska lava na najznačajnijem svetskom advertajzing festivalu u Kanu. “Zlatnog lava“ 2009. godine osvojila je agencija “McCann Skoplje”, a 2011. godine „Bronzanog lava“ dobila je agencija “McCann Beograd”. Sve agencije, članice “McCann Grupe”, kao deo najveće svetske komunikacione grupacije „McCann Worldgroup“, svojim kvalitetom i načinom rada, klijentima pružaju najbolje međunarodno iskustvo i vrhunsku lokalnu ekspertizu iz oblasti komunikacija.