Zajedno sa ostatkom sveta, kreativne industrije su ove godine bačene u haos zahvaljujući pandemiji COVID. Uprkos svim izazovima sa kojima se industrija suočavala tokom poslednjih meseci, 2020. je dokazala da oglašavanje ima moć́ da angažuje, iznenadi, obraduje i nadahne kada je ljudima najpotrebnije i promeni svet, jednu po jednu osobu.
Ispod su izabrani ovogodišnji favoriti po izboru kreativnih i strateških direktora koji rade u I&F Grupi.
Amela Barlov - Art Director, McCann Sarajevo
Iako sam mislila da mi je dosta 2020., Match mi se čini savršenim odabirom za reklamu godine. Sotona se podudara sa devojkom imena 2020., savršeno :)
Daniel Vuković - Chief Creative Director, McCann Zagreb
Meni je odlična jer je potpuno u duhu brenda, a jako je jednostavna, ekstremno jeftina i neverovatno važna u ovim vremenima (jer se ljudi preplavljeni hrpom sadržaja izgube pa naprosto više ne znaju šta da misle, u šta da veruju i kako da se ponašaju).
The New York Times: The Truth Is Essential (by Droga5)
Iva Bokšić - Head of Strategy, McCann Zagreb
U iščekivanju praznika, Gucci je pokrenuo kampanju zasnovanu na istinitom i simpatičnom uvidu o ljudima koji su nostalgični za kancelarijskim zabavama koje se obično doživljavaju kao dosadne i nešto što žele da preskoče. Osim ove godine.
Vladimir Ćosić - Executive Creative Director, Drive
Reflektuje neverovatnu hrabrost klijenta koji stoji iza nje (inače jednog od mojih omiljenih brendova svih vremena, i pored činjenice da ne jedem meso). Sto se egzekucijskih detalja i nivoa minucioznosti crafta tiče, neverovatno dostignuće. Dolazi iz našeg, jadnog, nesrećnog i siromašnog dela sveta, dokazujući da se najbolje svetske kampanje mogu proizvoditi u bilo kom geografskom području, pa i našem.
(Bonus razlog), jer sam se posle mnogo vremena iskreno zaželeo kampanje koja reklamira proizvod, a ne bori se protiv covida ili nekih drugih bolesti.
Siv Trælvik Breien - Creative Director, McCann Oslo i Jan Petter Ågren - Creative Director, McCann Oslo
Svi smo se ove godine borili sa delovanjem virusa Covid-19 na svet. Neki ljudi se duže bore, zavisni su od droge ili alkohola. Pevanje ove himne je poklon njima svima nama. Sve čemu se nadaju je jednostavan božićni obrok. Kampanju nismo napravili mi i verovatno nije najbolji norveški oglas ove godine, ali vas tera na razmišljanje.