Milena Đorić Gudurić: Budite hrabri da tražite bolje za sebe

Account Director agencije McCann Beograd za Media Marketing otkriva kako je nastala kampanja "Nađi novi posao", koja se na prošlogodišnjem BalCannes-u našla među top 25 projekata regiona.

Istraživanja pokazuju da 73% zaposlenih u Srbiji nije zadovoljno svojim poslom, ali i da je u pitanju jedna od najstresnijih promjena u životu. Infostud, kao vodeća platforma za traženje posla, odlučila je da preokrene ovaj trend.

Zadatak je bio ohrabriti pojedince da se upuste u traženje novog, odgovarajućeg posla pozitivnim primjerom ličnosti iz javne sfere koje svoj uspjeh duguju upravo tome što su se u nekom trenutku odvažile da ga promijene. U kampanju su uključeni Neda Ukraden (pjevačica, diplomirana pravnica), Marko Šelić Marčelo (pisac, bivši tattoo majstor) i Dejan Pantelić (voditelj, bivši radnik u pekari).

Osnovu kampanje čini serija urnebesnih videa u kojima vidimo protagoniste u hipotetičkoj situaciji: šta bi bilo da nisu promijenili posao i postali ono po čemu ih prepoznajemo i volimo. Pored toga, bilbordi su strateški postavljani na lokacije u gradu koje imaju veze sa protagonistima (npr., Neda Ukraden, bivša pravnica, postavljena je pored Pravnog fakulteta) kako bi dodatno pokrenuli razgovor na temu promjene posla.

Budite hrabri da tražite bolje za sebe

U prvoj nedelji emitovanja na YouTubeu, kampanja je organski privukla ogromnu pažnju i proizvela lavinu komentara na društvenim mrežama.

O kampanji Nađi novi posao za Media Marketing je govorila Milena Đorić Gudurić, Account Director, McCann Beograd.

Do ideje smo došli… na jednom od brejnstorminga na kome je razgovor otišao u pravcu – šta bi ko od nas sada bio da se nismo odlučili da u jednom trenutku promenimo posao. Broj onih koji danas ne bi radili ono što rade, ili bi radili nešto čime bi bili polovično zadovoljni, samo zato što su to studirali ili im je to bio prvi posao, bio je zapanjujuć. Naravno, već na tom sastanku bilo je jasno da će humor biti važan deo ovih spotova.

Nit vodilja bila nam je… hrabrost da tražiš bolje za sebe, čak i kada ti okolina govori “Sedi tu gde si, dobro je da imaš bilo kakav posao”.

Tijekom realizacije najveći problem s kojim smo se susreli… bio je ubediti poznate ličnosti, čije priče o prvom poslu su nam bile inspirativne i zabavne, da učestvuju. Mnogi od njih ne žele da se zna šta su nekada radili. Suštinski, to je šteta, jer poznati imaju uticaj kojim u nekim situacijama, kao što je ova, mogu da pokrenu i ohrabre ljude da promene nešto u životu, ili da se barem zapitaju. Mi smo želeli njihovu autentičnu priču, ali to je za mnoge deo prošlosti koja nije dovoljno romantična i stilizovana da bi je podelili sa drugima.

Najvećim doprinosom ove kampanje smatramo… naravno to što je naš klijent, Poslovi Infostud, imao sjajne rezultate sa ovom kampanjom, što zapravo znači veliki broj novih aplikacija za posao na njihovo sajtu, iskusnijih i visoko obrazovanih kadrova, koji su se odvažili da pronađu bolji ili jednostavno – novi posao.

A njena posebnost je u tome… što smo radeći zajedno na ovome, poznate koji su učestvovali – Nedu Ukraden, Marčela i Dejana Pantelića, vratili kroz vreme u situacije kada su doneli prelomnu odluku da budu ono što su danas. Bio je to zaista poseban proces i veoma smo im zahvalni na hrabrosti da budu deo ovoga.

Kad je riječ o našem projektu najponosniji smo na… to što se pokrenula polemika na ovu temu. Većini se pristup dopao, dok su neki naravno smatrali da je poražavajuće što živimo u zemlji u kojoj se vrlo često ne može dobro živeti ukoliko radiš ono što si studirao, pa si primoran da radiš sve i svašta, a dosta često i da nikada ne dobiješ priliku da se baviš onim što voliš. Kao i u mnogim drugim stvarima i na ovom polju smo dosta naivni. Borba za dobar posao i karijeru nigde nije laka, zahteva hrabrost i da znaš šta hoćeš, a retki su srećnici koji su znali da vole baš ono što studiraju, rade baš to nakon studija i žive dobro od toga. Da li nekada pomislite da biste iznenada mogli da dobijete priliku da radite nešto bez čega nećete moći da zamislite svoj život, a da vam nikada pre nije palo na pamet da biste time mogli da se bavite? To zvuči veoma uzbudljivo!

Kad bismo sada išli ispočetka… ko zna šta bi od svega ispalo! Ne volim da kažem – ponovo bismo sve isto uradili. Bilo bi bezveze da je tako. Verujem da bismo uradili nešto potpuno drugačije, i da ćemo imati priliku da sa hrabrim klijentom, kao što je Infostud, ponovo to i pokažemo.

U cijelom procesu naučili smo… mnogo toga o HR industriji i motivima ljudi kada se prijavljuju za posao, bilo da je prvi ili da žele da promene postojeći.

Ono što sigurno niste znali je da… su u ovoj kampanji mogli da se nađu: Lepa Brena u ulozi dadilje male Ane Štajdohar, Bajaga koji prodaje ešarpe ispred Sava Centra, fudbaler Šekularac u ulozi meteorologa ili Ivan Ivanović kao vozač.

Sa BalCannesa smo ponijeli… nismo poneli lava, ali smo bili u top 25. Ono što jesmo poneli je puno sjajnih utisaka, novih iskustava, ideja i inspiracije.

Originalni članak nalazi se na linku: http://www.media-marketing.com/intervju-dana/balcannes-price-iza-projekata-nadi-novi-posao-agencija-mccann-beograd