Jamie Peate, Global Head of Retail Strategy u McCann Woroldgroup, zajedno sa koleginicom Marie Koropisz, prethodne sedmice održao je niz radionica sa timovima u agencijiama McCann, UM i Drive. Jamie poseduje višedecenijsko iskustvo u radu sa klijentima iz domena maloprodaje, poznat je i po radu na nagradjenim kampanja za kompaniju Aldi. U razgovoru sa Katarinom Pribićević, direktorkom strateškog planiranja u agenciji McCann Beograd, Jamie otkriva kao vidi budućnost maloprodaje, na koji način digitalizacija utiče na potrošača ali i koje savete bi podelio sa mladima koji žele da se bave advertisingom.
KP: Jamie, šta je po tvom mišljenu budući format maloprodaje?
JP: To će biti format koji maksimizuje upotrebu i potencijal svih maloprodajnih sredstava jednog brenda. Drugim rečima, potrošačima će se nuditi sve što im je potrebno da bi stekli željeno iskustvo u trgovini, bilo da je reč o fizičkim ili digitalnim platformama. I pokrivaće celokupni ‘put kupovine’ o kojoj god kategoriji da se radi.
KP: Na koji način je digitaliazacija ta koja utiče na promenu procesa u kupovini? Šta možemo naučiti od Kine?
JP: Kina nas je navela da na potpuno drugačiji način promišljamo ulogu “prodajnog levka” (npr. od angažovanja, pa do razmatranja i zatim kupovine), kao i o putovanju potrošača. Pokazalo se da možete graditi svoj brend preko celog prodajnog levka, a ne samo na njegovom vrhu, i da e-kupovina može igrati jednako važnu ulogu kao i fizička prodavnica. Kina nam je takođe pokazala da putovanje potrošača više nije linearno, i da digital igra centralnu ulogu u tome kako potrošači sada upravljaju ovim putovanjima.
KP: Koji trendovi utiču na promene ponašanja potrošača?
JP: Mobilni telefoni su promenili sve i nastavljaju to da čine – vratili su moć nazad u ruke potrošačai dali im mogućnost da znaju više, pronađu više i podele više – i ovo se neće promeniti. Svi trgovci moraju razmišljati o tome kako će pokrenuti svoje poslovanje u ovom prevashodno mobilnom okruženju.
KP: Kod nas iz godine u godinu vidimo pozitivnu promenu trenda kada je zdrava ishrana u pitanju. Koji su novi potrošački trendovi kada je ishrana u pitanju?
JP: Ravnoteža će biti ključna – balansiranje zdravlja sa uživanjem, količina biljne hrane sa mesom i velika vrednost sa etičkom i odgovornom nabavkom hrane i proizvodnjom. Oni prodajni lanci i brendovi koji pomažu ljudima da postignu tu ravnotežu su oni koji će pobediti.
KP: Na kraju, da li možeš da podeliš sa nama koje su ključne osobine jednog dobrog stratega? Šta bi savetovao mladim advertajzerima koji ulaze u ovaj svet?
JP: Uvek novim stratezima dajem ovih pet misli kada počnu da rade – nadam se da će pomoći…
• Nemojte biti arogantni i pokušajte uvek biti najpametnija osoba u sobi.
• Slušajte više, manje pričajte.
• Pokušajte da uvek svoje razmišljanje bazirate na dokazima.
• Pustite svoje ideje i prihvatite tuđe.
• Budite znatiželjni i zainteresovani za sve.