Kako je, za vašu agenciju, protekla 2018. godina?
– 2018 je bila godina izazova, iz ugla naše agencije veoma uspešna. Uspeli smo da portfolio naših klijenata, kao i naš tim dodatno ojačamo.
Initiative je prošle godine na svetskom nivou započeo saradnju sa renomiranim kompanijama kao što su Carlsberg, LEGO, Converse, Whirlpool, Teva pharmaceutical. Sva ova partnerstva i velika podrška naše globalne i regionalne mreže podigli su ekspertizu agencije na jos viši nivo. Tehnološki najnapredniji alati su našli primenu u svim kampanjama koje smo kreirali zajedno sa našim klijentima.
Chatbot kampanja, koju smo realizovali za Tuborg, bila je jedana od interesantnijih projekata na kojem smo radili, naročito iz razloga jer smo bili globalno odabrani kao prvo tržište na kome je ideja testirana i realizovana. Novost je da smo otišli i korak dalje u razumevanju potreba potrošača angažovanjem tima stručnjaka iz oblasti data science.
Kako ocenjujete 2018. godinu u oblasti trgovine medijskim prostorom?
– Tržiste je blago poraslo u odnosu na prethodnu godinu. Zabeležena je pojačana aktivnost kod svih ključnih kategorija: retaila, telekomunikacija, kategorije bezalkoholnih pića i farmaceutskih proizvoda.
Nastavljen je i trend porasta ulaganja u digitalne kanale, kao i sve više mogućnosti za dvostranu komunikaciju sa potrošačima. Kraj godine doneo je i promenu vlasničke strukture u nekim od ključnih medija.
Dajte svoje predloge za poboljšanje položaja i uslova poslovanja medijskih agencija u Srbiji
– Postoji nekoliko problema sa kojim se suočavaju gotovo sve agencije na tržištu. Kao glavni izazov vidim privlačenje novih mladih talenata. Potrebno je da svi zajedno poradimo na podizanju atraktivnosti rada u medijskim agencijama i imidžu naše struke.
Mislim da bi za sve na tržištu bilo konstruktivno da se odnosi agencija i klijenata posmatraju kao dugoročna partnerstva, imajući u vidu da su poznavanja klijentovog poslovanja, brendova kao i međusobna sinergija ključni za poslovni uspeh.
Kakva su vam očekivanja za 2019. godinu u pogledu poslovnih uslova rada vaše kompanije? Imate li nekih značajnijih planova za tekuću godinu a koje možete predstaviti javnosti?
Očekujem da nastavimo da rastemo, razvijamo se i digitalno transformišemo. U okviru naše grupe, već smo formirali nekoliko novih biznis jedinica, kao što je Polaris…
Preko kojih smo u mogućnosti da našim klijentima ponudimo čitav niz dodatnih usluga sa ciljem da bolje razumeju priču iza brojeva i efikasnije komuniciraju sa potrosačima, kako bi njihovi poslovni rezultati bili bolji naslov prva rečenica
Koji globalni medijski, informacioni i marketinški trendovi će obeležiti sezonu 2019/20 u oblasti planiranja i zakupa medijskog prostora?
– Nove platforme i nove tehnologije daju sve više mogućnosti da se reklamne poruke izbegnu. Ovo rezultira kontinuiranim pogoršanjem efikasnosti plaćenih medija, a brendovi imaju sve više problema da ostanu relevanti. Živimo u vremenu izobilja medija, sa fokusom na mobilnim uređajima, društvenim mrežama, a sadržaji koje volimo i želimo da konzumiramo su na jedan “klik” od nas.
Čini se da ljudima nikada nije bilo lakše da vode bogat medijski život, a da jednostavno izbegnu reklamne poruke. Jedina stvar koju ne mogu izbeći, je kultura. Upravo stoga, mi verujemo da je ključ uspeha u brzini kojom brendovi tumače i reaguju na kulturološke signale, kako bi poboljšali svoju relevantnost za potrošače.
Uputite poruku oglašivačima ali i kreativnim agencijama sa ciljem poboljšanja sistema oglašavanja u Srbiji
Budite hrabri, inovativni i konstruktivni. Motivišite nas i pohvalite kada uradimo dobar posao. Otvoreno deljenje informacija i rezultata, kao i viši stepen saradnje svih tržišnih učesnika doprineće povećanju efikasnosti medijskih investicija.
Svi imamo jedinstven cilj, da prenesemo poruku brendova potrošačima na pravi način, u pravo vreme, na pravom mestu.
Originalni članak objavljen je na: http://www.advertiser-serbia.com/medijsko-trziste-2018-19-marko-bojic-initiative-u-2019-ocekujem-da-nastavimo-da-rastemo-razvijamo-se-i-digitalno-transformisemo/