Kunem se u tekst sa što manje slova. U spot bez reči. U print bez naslova. Kunem se u ideju!

Jovana Milošević, Senior Copywriter, McCann Beograd

 

Stvari koje radimo imaju moć da pokrenu priču, probude osećanja, želje i motivišu ljude da se aktiviraju i razvijaju. Edukacija, sistem, posvećenost i trud su ono što sledi, a komunikacije su samo deo velikog plana za bolje sutra!

 

Jovana Milošević završila je Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu diplomom na katedri za Italijanski jezik i književnost. Karijeru je prije sedam godina započela u agenciji NOA (No ordinary agency), koja se u tom trenutku bavila klijentima kao što su CarlsbergBurnNoemCoca-Cola, ali isključivo na tržištima Austrije, Švicarske i SAD. Nakon toga, svoje iskustvo stiče u domaćoj agenciji Kreativa New Formula na klijentima Porsche SCGDelhaizeJTI, Societe Generale Bank i drugi. Sada radi u agenciji McCann Beograd na poziciji seniop copywriterice. Voli oglašavanje i proces kreiranja. On joj je bez premca najzanimljiviji dio posla koji radi.
MM: Šta te je privuklo da se pridružiš komunikacijskoj industriji i zašto baš pozicija copywritera?

Jovana Milošević: Sve se desilo slučajno. Verujem da sam imala sreće jer sam se kao i većina tek svršenih diplomaca nakon fakulteta još uvek „tražila“… Dobila sam praksu u marketinškoj agenciji koja je radila isključivo za inostrano tržište, a kao diplomirani filolog, strani jezik je bio moja prednost.

Dobila sam nekoliko „copy“ zadataka i sticajem čudnih okolnosti pronašla posao koji me istinski ispunjava. Zahvalna sam na tome.

MM: Šta su najuzbudljivije, a šta najizazovnije svakodnevne situacije za nekoga na tvojoj poziciji?

Jovana Milošević: Najuzbudljivije je to što svakodnevno smišljamo i stvaramo nešto novo kroz interakciju sa drugim ljudima. Kroz dijalog, razmenu ideja, mišljenja, energija… Sve to jako zabavlja.

Moćno je kada se različite perspektive susretnu i nastane nešto smisleno.

To je u isto vreme i najizazovnija stvar. Često smo prinuđeni da imamo dijalog sa ljudima koji zapravo vode monolog. Tada je sve besmisleno.

MM: Šta smatraš svojim najvećim lekcijama u ovoj industriji do sada i od koga si ih naučila?

Jovana Milošević: Prva lekcija je da se pomiriš sa činjenicom da većina stvari za koje pomisliš da si baš ti smislila ili smislio, već postoje… U nekom obliku :D

Takođe sam vremenom shvatila da je važna stvar da čovek lako donosi odluke.

I da, uvek sam najviše učila od ljudi koji su mi bili mentori. Učim i dalje.

MM: Kakvi projekti za tebe predstavljaju najveći kreativni izazov? Možeš li sa vršnjacima iz regije podijeliti iskustvo o nekom projektu na kojem si se susrela sa naizgled nepremostivim preprekama? Kako si riješila situaciju i šta iz nje naučila? 

Jovana Milošević: Mislim da su najveći kreativni izazov projekti koji na neki način daju viši smisao ovome što radimo. Ili makar volim da verujem u to. Takvi projekti se često realizaciju sa minimalnim budžetom, što je dodatni izazov za kreativnost, koliko god to grubo zvučalo.

Pokrenuti projekat skoro bez budžeta zvuči nemoguće… Ali je u tome i čar. S druge strane, priznajem da bi bilo sjajno čuti da neki budući projekat čeka ozbiljna finansijski podrška… E, to bi bilo pravo osveženje.

 

MM: Odakle crpiš inspiraciju i koji su tvoji go-to izvori kada ti nedostaje bilo znanja ili inspiracije? 

Jovana Milošević: Obožavam ovaj posao zato što se bavi posmatranjem ponašanja ljudi oko nas. Posmatram bake, deke, klince, mame, tate, šefove i radnike, pametne i one manje pametne… Posmatram sve i tu nalazim inspiraciju.

A što se tiče „help“ linkova:

https://www.academia.edu/4426749/Ivan_Klajn_Re%C4%8Dnik_jezi%C4%8Dkih_nedoumica

http://www.politika.rs/

https://www.jvm.com/en/work/edeka-supergeil/

https://www.houseofradon.com

https://www.youtube.com/channel/UCSup5FexbFP2mSBTpugs3Vg

https://www.youtube.com/user/theRSAorg

MM: Kao kreatori komunikacije, u ovoj struci imamo iznimnu moć uticaja na pojedince i cijela društva. Ona sa sobom nosi i podjednaku odgovornost za sve što napišemo, kažemo, kreiramo. Kako doživljavaš tu odgovornost i kako kao mlada liderka i copywriterica vidiš da možeš djelovati u pravcu nekih rješenja, pozitivnih promjena, boljitka za svijet u kojem živiš?

Jovana Milošević: Verujem da stvari koje radimo imaju moć da pokrenu priču, probude osećanja, želje i motivišu ljude da se aktiviraju i razvijaju. Edukacija, sistem, posvećenost i trud su ono što sledi, a komunikacije su samo deo velikog plana za bolje sutra!

MM: U kakav tekst se kuneš i imaš li neke uzore u regiji i svijetu kada je pisanje kreativnih tekstova u pitanju? 

Jovana Milošević: Kunem se u tekst sa što manje slova. U spot bez reči. U print bez naslova. Kunem se u ideju. Volim kada sa što manje kažem što više! Skoro sam pročitala izjavu: „Napisao bih kraće pismo, ali nisam imao vremena“. Savršeni paradoks.

MM: Gdje ćemo te naći kada nisi u agenciji, kako se najradije opuštaš? 

Jovana Milošević: Volela bih da mogu da napišem niz nekih kul aktivnosti. I to ekstremnih!

Situacija je nažalost malo drugačija. Uglavnom ćete me naći po gradu ili sa četkom (improvizovanim mikrofonom) u ruci ispred ogledala. Tada mislim da ne mislim.

 

 

Originalni intervju nalazi se na linku:

https://www.media-marketing.com/mladi-lideri/mladi-lideri-jovana-milosevic-mccann-beograd-kunem-se-u-tekst-sa-sto-manje-slova-u-spot-bez-reci-u-print-bez-naslova-kunem-se-u-ideju/