Wave8, globalno istraživanje o društvenim medijima: korisnicima društvenih medija je najvažniji sadržaj

Ova saznanja nam pomažu da razumemo potrebe i ponašanje korisnika Interneta i zbog toga su od posebne važnosti u definisanju strategija za digitalnu komunikaciju, kao sastavni deo strategija za integrisane marketinške komunikacije

Piše: Vladimir Dimovski, Managing Director agencija McCann & UM Skopje

Postoje činjenice na koje se brendovi moraju prilagođavati ukoliko žele ostvariti delotvornu komunikaciju putem platformi društvenih medija. Razumeti ovu moć je ključna stvar da bi se stvorio moćan sadržaj koji ljude podstiče da ga podele na njihovim profilima.

Globalna studija Wave 8 - Jezik sadržaja, koja je provedena širom sveta, uključujući i Makedoniju, još jednom nam je otkrila da su društvene mreže na samom vrhu agende mnogih brendova. Jasno je da se ta alatka, koju koristimo u industriji advertajzinga, neprekidno razvija uglavnom zbog stalnih promena u pogledu toga kako se koriste društveni mediji i kako se korisnici ponašaju.

Vladimir Dimovski

Korisnici društvenih medija u Makedoniji ne zaostaju za svetskim trendovima. Wave 8 nam je još jednom ukazao da, kada se radi o društvenim medijima, državne granice i nacionalnosti ne postoje, kao i to da su lična ubeđenja i ponašanja veoma slična u celom svetu. Treću godinu za redom su agencije McCann Skopje i UM Skopje uspele da postave Makedoniju na svetsku mapu kada je ovo istraživanje u pitanju. Mogu slobodno da kažem da je Wave jedino relevantno istraživanje u svetskim okvirima koje vrši analizu aktivnih korisnika interneta i nudi nam dubinsko znanje o tome kako se tokom vremena razvijaju potrebe i ponašanje korisnika.

Popularna merila uspeha, kao što su opcija dopada mi se (Like), postovi i tvitovi su samo sredstvo za ostvarenje drugih važnijih ciljeva jednog brenda. U stvari, po definiciji uspostavljanje tih ciljeva ukazuje da ste se vi možda već ograničili na stvaranje jednodimenzionalnog iskustva. Ali, društveni mediji su nešto mnogo više od jednosmerne komunikacije i zbog toga je prepušteno nama, stručnjacima u oblasti komunikacija, da ubedimo brendove i kompanije da je stvaranje sadržaja na društvenim mrežama, koji odgovaraju iskustvima korisnika, nešto što je neophodno u današnjem komunikacijskom okruženju.

Wave je utvrdio jedno veoma složeno okruženje u kome razna društvena iskustva ispunjavaju razne marketinške ciljeve. Iskustvo koje pokreće naklonjenost jednom brendu u određenoj kategoriji jednostavno stvara svesnost u drugoj kategoriji. Iskustvo koje, prema mišljenju određene osobe, podstiče učešće jednog brenda, nema nikakvog uticaja na drugu osobu. Studija otkriva ne samo vrstu sadržaja kojeg ljudi vole, već takođe pokazuje i da je sadržaj najmoćniji kada postane cenjena društvena udobnost. Postoje činjenice na koje se brendovi moraju prilagođavati ukoliko žele da ostvare delotvornu komunikaciju putem platformi društvenih medija. Razumeti ovu moć je ključna stvar da bi se stvorio moćan sadržaj koji podstiče ljude da ga podele na njihovim profilima.

U lokalnom kontekstu, Wave 8 ukazuje da više od 65% korisnika Interneta u Makedoniji ističe da su društveni mediji sastavni deo njihovih života, 60% njih veruje da njihovi profili na društvenim medijima odražavaju njihovu pravu ličnost, dok je 40% njih zabrinuto da će nešto propustiti ukoliko ne posete društvene mreže.

Vrtoglav porast korištenja Interneta preko mobilnih aparata ozbiljno utiče na korištenje društvenih medija uopšte. Ovo se potvrđuje činjenicom da više od 80% ispitanika, obuhvaćenih studijom Wave 8, posećuje Facebook svakodnevno, a kod tinejdžera je ovaj procenat znatno veći (90%). YouTube svakodnevno posećuje 74% korisnika Interneta u Makedoniji, dok je Instagram najpopularniji među osobama uzrasta od 16 do 31 godinu (31%).

Veoma zanimljiva činjenica, koja se odnosi na brendove, jeste da 74% korisnika interneta u Makedoniji ima pozitivnije mišljenje o onim brendovima koji su prisutni na društvenim medijima.

Moramo razumeti da su ljudi veoma emotivni kada se radi o tome kako ostali reaguju i stupaju u interakciju sa sadržajem koji su podelili. Kada se taj sadržaj prihvata pozitivno i nagradi se opcijom Dopada mi se (Like), onda stvara osećaj sreće. Najsrećniji smo kada neko ostavi zanimljiv komentar na sadržaj koji smo podelili (68%), kada se podeli nešto zanimljivo inspirisano našom sadržajem (65%) ili kada taj sadržaj podele ostali koje znamo. Sa druge strane, veoma smo nesrećni kada neko ignoriše naš sadržaj (35%) ili nas blokira zbog toga(50%).

Biti svesni vrednosti tog iskustva znači biti u mogućnosti da stvaramo digitalne strategije izrađene da ostvare marketinške ciljeve, umesto da krenemo od toga kako da iskoristimo postojeću digitalnu platformu. Ova saznanja nam pomažu da razumemo potrebe i ponašanje korisnika interneta i zbog toga su od posebne važnosti u definisanju strategija za digitalnu komunikaciju, kao sastavni deo strategija za integrisane marketinške komunikacije.

Tekst objavljen na portalu Media Marketing

"I&F McCann Grupa" jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru "I&F McCann Grupe" deo su "McCann Worldgroup" (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu "Interpublic Group of Companies" (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.