Kakvo je stanje u medijskoj industriji?

Biljana Kolaković: Najveći izazov za nas u 2013. godini je bio regionalni tender za kompaniju L’Oreal koji je obuhvatio tržišta bivše Jugoslavije, Bugarske i Albanije. Naš profesionalizam, iskustvo i ekspertiza koju posedujemo doprineli su da tender, koji je trajao šest meseci, uspešno okončamo

Razgovarao: Ekrem Dupanović

U cijelom lancu oglašavanja u najtežoj su situaciji mediji. Televizija se još uvijek dobro drži, ali printani mediji nikako da nađu najefikasnije poslovne modele u situaciji kada je sve što je važno objavljeno na internetu prije nego printani mediji ugledaju svjetlost dana.

O medijskoj industriji smo razgovarali sa Biljanom Kolaković, direktoricom medijske agencije Universal Media (članicom I&F McCann Grupe), koja je u novembru na Sempleru proglašena Medijskom agencijom godine u cijelom regionu.

Kakva je za medije bila 2013. i šta očekujete od 2014?

Prošla godina je, za agenciju Universal Media (UM), bila u znaku rasta i širenja. Time smo nastavili trend od prethodnih godina. Sa ponosom možemo da kažemo da smo postali najveća network agencija na tržištima na kojima poslujemo. Ekonomska kriza, koja je prisutna u celom regionu i koja se odražava i na medijskom tržištu, za nas u agenciji Universal Media predstavljala je izazov da proširimo poslovanje i na druga tržišta i da nastavimo sa pružanjem vrhunske usluge našim partnerima. Uspešno smo započeli poslovanje u Sloveniji i Bugarskoj preuzimanjem afilijacije i time smo znatno uvećali market share na ovim tržištima, u odnosu na prethodne godine.

U 2014. godini takođe nas očekuje mnogo posla. Jedan od prvih zadataka u ovoj godini je prezetacija rezultata istraživanja ponašanja ciljnih grupa na društvenim mrežama “Wave”, koji se već treću godinu zaredom provodi u Srbiji. Ovo interesantno istraživanje od pre dve godine provodimo i u Hrvatskoj i Makedoniji, a od prošle godine i u Bosni i Hercegovini i Bugarskoj. Kao agencijska mreža, koja obuhvata nekoliko zemalja regiona, u mogućnosti smo da našim partnerima, ali i javnosti, predstavimo uporedne podatke, kako za zemlje sa ovog područja, tako i za druge zemlje u svetu, u kojima Universal media provodi ovo jedinstveno istraživanje.

Šta je na vas ostavilo najveći utisak?

Najveći izazov za nas bio je regionalni tender za kompaniju L’Oreal koji je obuhvatio tržišta bivše Jugoslavije, Bugarske i Albanije. Naš profesionalizam, iskustvo i ekspertiza koju posedujemo doprineli su da tender, koji je trajao šest meseci, okončamo u našu korist. Uspeh je utoliko veći jer su na ovom tenderu učestvovale najbolje agencije koje trenutno posluju na medijskom tržištu u regionu.

Ponosni smo na ovaj veliki uspeh, ne samo da smo nastavili našu uspešnu saradnju sa kompanijom L’Oreal, već smo uspeli da je proširimo sa Srbije i na nova tržišta. Time smo još jednom potvrdili da smo najbolji savetnici za medije u regionu.

Da li su klijenti postali hrabriji, šta vas je najviše oduševilo u prošloj godini od kreativnih uradaka?

Što se tiče kreativnih radova, moram da kažem da sam ove godine, kao predsednica žirija Sempler festival, imala priliku da sagledam ceo presek kreativnosti u medijskoj industriji u regionu. Moj utisak je da možemo sa ponosom da stanemo u red razvijenih tržišta. To govori ne samo o profesionalnosti i kreativnosti pojedinaca već i o hrabrosti klijenata da osmišljavanje kreativnih ideja i njihovu realizaciju prepuste onima koji su najpozvaniji da to i rade. Sa zadovoljstvom mogu da kažem da se Universal Media trudi da klijentima pruži najbolje rešenje, uvek imajući u vidu interes naših partnera. O našem profesionalizmu govori i nagrada Golden Sempler za kampanju “Share a Coke” realizovanu u Srbiji.


Tekst je objavljen na portalu Media Marketing

“I&F McCann Grupa” jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru “I&F McCann Grupe” deo su „McCann Worldgroup“ (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu „Interpublic Group of Companies“ (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.