Jelena Lešević: Industrija koja kroz brendove plasira poruke ima preodgovornu ulogu

Jelena Lešević je Group Account Director u agenciji McCann Beograd. Tu je od 2008. godine, a za to vrijeme uspješno je vodila neke od najzahtjevnijih projekata i neke od najvećih klijenata agencije kao što su L’OréalRaiffeisen banka, Mastercard, The Coca-Cola Company. Po prirodi je esteta, po profesiji prevoditeljica i profesorica italijanskog jezika. Iako su joj slikanje i pisanje bili prvi hobiji, ipak se razvila u pravcu menadžerskog posla. Tvrdi da je neobično koliko u segmentu vođenja projekata možete biti kreativni.

MM: Gdje je i kako počela tvoja ljubav prema advertisingu?

Jelena Lešević: Po prirodi sam esteta, pa sam profesiju prevodioca i profesora italijanskog jezika i književnosti spojila sa dinamičnim modnim businessom, što je prirodno dovelo do prvog klijenta u McCann-u – L’Oréal Paris. Mogu reći da su me fashion & beauty interesovanja dovela do tačke u kojoj sam videla mnogo širu sliku. Tada počinje ljubav prema advertisingu koja poprima nove dimenzije sa svakim novim klijentom.

Nisam pristalica teorije da neko može da briljira samo u jednoj profesiji ili oblasti. Zapravo, sve profesionalne tačke u kojima se nađete otvaraju nove horizonte interesovanja. Za mene je advertising upravo grana u kojoj se lakše snalazite i uživate u njoj ako vam je polje interesovanja široko i želite da konstantno saznajete više.

MM: Iako su slikanje i pisanje bili tvoji prvi hobiji, ipak si se razvila u pravcu menadžerskog posla. Kako ti on omogućava da izraziš svoju kreativnu stranu?

Jelena Lešević: Neobično je koliko u vođenju projekata možete da budete zapravo kreativni!
I kada radite u client service-u ipak ste deo kreativnog procesa pri kreiranja nove kampanje. Stratezi daju ključne komunikacione smernice, kreativci to pretoče u ideje, a vi sa ostatkom tima živite i uobličavate tu ideju koja polako postaje kampanja. Zajedničkim snagama je predstavljate klijentu i pomažete timu da se ona zapravo desi, i to je sve jedan kreativni proces. Accountska „kreativnost“ u sprovođenju i rešavanju problematičnih situacija je možda nešto što kolege najviše cene.

MM: Imaš veoma odgovornu poziciju unutar velikog tima ljudi. Šta su njeni najveći izazovi i kako se nosiš s njima?

Jelena Lešević: Prepreka ima i to je najzahtevniji deo posla. Posebna “lepota” je što one nikad nisu iste. Koliko ideja može da bude krativna, toliko mogu i prateće poteškoće. Moj moto je da rešenje uvek postoji i što više baratate činjenicama i imate više znanja u svom timu ljudi, lakše vam je da ih rešite.
S druge strane, kada rad uključuje puno ljudi, normalno je da tu ima fine tuninga u razmišljanjima. To je proces uobličavanja finalnog proizvoda. Ovo je pre svega timski posao i najbolji rezultati se vide kada je tim kompaktan i u njemu se ljudi poštuju i podržavaju – dobro urađen projekat najbolji je team building !

MM: Šta su korisne lekcije koje si naučila na svojim greškama, a danas ih možeš podijeliti sa svojim vršnjacima?

Jelena Lešević: Kada pogrešite, prihvatite da je do vas i vidite šta tu možete da promenite, ali ponašajte se prema sebi kao najbolji prijatelj. Odajte sebi priznanje kada nešto dobro odradite.
Važna rečenica koju sam čula, a jako je primenjiva u brzom načinu rada, ali i života glasi “Važniji su ljudi nego situacije, jer situacija će se rešiti”.
Ne oklevajte da pitate i istražujete – niko ne zna sve. Deljenje znanja i iskustva je dragoceno.
Radeći na velikom broju različitih klijenata shvatila sam da ste konstanta uspeha vi sami, vaše znanje na kojem neprestano radite, unapređivanje komunikacionih veština i strast prema poslu kojim se bavite. Sve drugo je onda lako savladivo – tema postaje izazov.

MM: Koliko je važno biti otvoren za učenje, čak i od onih koji znaju manje od tebe? Od koga ti danas najviše učiš?

Jelena Lešević: Prednost koju pruža veliki tim jeste upravo to da učite od drugih ljudi. Svako je u nečemu dobar nezavisno od seniorstva. Učila sam od ljudi koji od mene znaju i manje, a pogotovu od onih koji znaju više. Posebno učim od mlađih na polju digitala. Ono su digital natives i daju fenomenalne uvide. Od uspešnih seniora se najbolje uči o menadžiranju ljudi, i privilegija je da u karijeri imate takve mentore koji rade na razvoju svog tima.

MM: Kao kreatori komunikacije imamo veliku moć i potencijalan uticaj u društvu. Koristimo li ga razborito? Možemo li kao industrija biti veći pokretači pozitivnih promjena?

Jelena Lešević: Projekti koji me posebno nadahnjuju su oni koji se bave društveno odgovornim temama. Veliki brendovi utiču na javno mnenje, na kreiranje masovne svesti o nekim temama i tome treba odgovorno pristupiti. Imam privilegiju da radim upravo za takve brendove koji žele da prave značajne, pozitivne pomake u društvu.

MM: Pripadaš mladim liderima koji će u jednom trenutku preuzeti kormilo industrije? Kako vizualiziraš njen razvoj, kuda želiš da je odvedete?

Jelena Lešević: Danas se lice sveta toliko brzo menja i pitanja koja se postavljaju su toliko globalno krucijalna da mislim da industrija koja kroz brendove plasira poruke ima preodgovornu ulogu.
S druge strane, nove tehnologije će nas otvoriti ka potpuno novim načinima i kanalima komuniciranja. Već sada pričamo o brendiranju neba putem orbital billboarda, tako da verujem da ćemo u budućnosti razgovarati o progresivnijim idejama i zanimljivim egzekucijama.

MM: Šta te pokreće u životu?

Jelena Lešević: Dok god se budite sa osećajem da ste na dobrom putu, da razvijate sebe kao ličnost, okruženi ste osobama koje su za vas pozitivne i dajete doprinos u oblasti kojom se bavite, to znači da ste inspirisani i motivisani da sami stvarate prostor za rast i napredak. Energija koja izlazi iz toga je moj najveći pokretač. U down fazama koje svi imamo, najbolji savet koji sam dobila i primenila – pomozi drugom kome treba pomoć i promeniće ti se perspektiva i fokus. I, naravno, izađi s prijateljima.

MM: Kada nisi u kancelariji, gdje te možemo naći? Na koji način regeneriraš svoje snage?

Jelena Lešević: Sa prijateljima ili porodicom, na lepim mestima u gradu, ali sve češće u prirodi, Sav hedonizam dolazi u obzir. Fitness sala je moje mesto za postizanja ravnoteže.
me time momentima tu su filmovi, serije, knjige i proučavanje stilizovanja enterijera.