Jelena Jazić: Snaga je u idejama koje kreiraju promenu za ljude

Intervju sa Jelenom Jazić, direktorkom agencije McCann Beograd

Iz razgovora sa Jelenom Jazić, direktorkom agencije McCann Beograd saznali smo šta za nju znači rad u kreativnoj agenciji, kako se razvijala dugogodišnja saradnja između McCann-a i Bitefa, koje su to vrednosti koje ih povezuju i na koji način kultura i kreativnost doprinose pozitivnoj promeni i razvoju zajednice

 

Pre rada u najvećoj kreativnoj agenciji I&F grupe - McCann Beograd imali ste prilike da se usavršavate i stičete iskustvo u različitim industrijama. Radili ste u Doncafe Group, Carlsberg-u, Delhaize Srbiji i Air Srbiji. Rad u kreativnoj agenciji sigurno je dosta značajna promena. Zbog čega ste se odlučili na ovaj korak?

Bila mi je potrebna promena, a ova pozicija mi omogućava dalji napredak u karijeri, ali i priliku da naučim dosta toga kroz rad na različitim klijentima. Agencija je jedno živo i vrlo dinamnično okruženje, što je ujedno i čini zanimljivim mestom za rad.

Koji su bili najveći izazovi takve promene? Da li vam prija, po čemu se najviše razlikuje rad u kreativnoj agenciji od industrije?

Ja sam neko ko se ne boji promene i brzo se prilagođavam novom okruženju. U početku mi se kao najvećim izazovom činio broj ljudi izrazito različitiih profila, ali se ispostavilo da je to ono što najviše volim u svom sadašnjem poslu. Skup vrlo različitih profila mladih, kreativnih, ambicioznih ljudi koji me tera da ja, kao neko ko treba da ih vodi i motiviše, moram dalje da učim i radim na sebi, kako bi zajedno stvorili inspirativno radno okruženje u kome se svi dobro osećaju.

Kada je u pitanju razlika u radu agencije u odnosu na industriju rekla bih da je to brzina. I dalje me oduševljava efikasnost i brzina kojom agencija kreira i producira ideje i rešenja. Tek sada, kada sam sa druge strane, shvatam značaj „kratkih rokova“ i kako jedan dan pravi veliku razliku.

U McCann Beograd agenciji rade izvrsni kreativci koji prave vrlo jedinstvene i prepoznatljive kampanje, a osvajaju i brojne nagrade. Takođe imate najrazličitije klijente. Po čemu je saradnja sa BITEF-om specifična, u kojoj meri se razlikuje rad sa pozorišnim festivalom?

Ljudi koji čine savremenu kreativnu industriju danas su ljudi koji na aktivan način žele da budu deo pozitivnih promena i da daju svoj lični doprinos zajednici u kojoj žive i stvaraju. Trudimo se da u McCann -u negujemo „kulturu vraćanja zajednici“, u čemu kreativci rado uzimaju učešće!

McCann i BITEF su, osim saradnje, povezani na još nivoa. BITEF će se ove godine baviti i temom održivog razvoja i ekologije, najviše kroz predstavu O mesu i betonu koja dolazi iz Brazila za koju će biti organizovana aktivacija prikupljanja smeća. McCann je takođe veoma posvećen toj temi. Koje ste do sada kampanje radili?

Uloga McCann-a je da kreira BRENDOVE KOJI IMAJU SMISLENU ULOGU U ŽIVOTU LjUDI. Mi verujemo da je snaga u idejama koje kreiraju promenu za ljude, za poslovanje, za društvo. Smatramo da je to uloga kreativnih industrija danas, pa smo česti partneri inicijativa koje donose promene u društvu - pored čuvenih kampanja ROSA vode koja pomaže savremeno roditeljstvo, preko podrške pravima LGBT zajednice, sve do projekata koji prave razliku u domenu kulture. Setite se samo fantastičnih kampanja koje su rađene za JDP „(P)Osetitie Jugoslovensko dramsko pozorište“ ili MSU Art aplikacije koja je otvorila Muzej savremene umetnosti posetiocima čak i pre njegovog formalnog otvaranja. Tako je i ova naša veza sa BITEF-om na neki način - organska.

Agencija McCann Beograd veoma je prepoznatljiva po svojim kampanjama. Do sada ste svojim kreativnim rešenjima podržali mnoge kulturne i humanitarne projekte i manifestacije. Kakvo je bilo raspoloženje u timu i među dizajnerima kada ste im predočili zadatak da osmisle kreativna rešenja za vizuelni identitet ovogodišnjeg BITEF-a? Koliko im je bilo zanimljivo da se bave tom temom, kako su je doživeli? Sigurno je bilo zanimljivo posmatrati rezultate s obzirom na velike kulturološke razlike jer su rešenja stigla iz čak 12 zemalja Adriatik i Nordik u kojima posluju McCann agencije u okviru I&F Grupe.

Kreiranje vizuelnog identiteta i koncepta plakata legendarnog Bitef festivala je svakako prava poslastica i izazov za sve kreativce. Brif je naišao na veliki odziv i mogu slobodno reći da smo dobili veliki broj kvalitetnih kreativnih rešenja. Projekti iz oblasti kulture i umetnosti uvek nalaze svoje mesto u našoj agenciji.

Šta za Vas predstavlja plakat dizajnerke Daniele Spaseve, dizajnerke agencije McCann Skopje, kako ste ga Vi doživeli?

Izabrano idejno rešenje je vizuelno i metaforički snažno, poziva na dijalog i promišljanje, ne stavlja nas kao posmatrače u pasivnu ulogu. Jednostavnost i snaga ove ideje presudile su da ona bude pobednička među svim rešenjima.

Poznato je da ste i u prethodnim godinama kreirali vizuelna rešenja za BITEF. Koja je tad tema i autor bio u pitanju?

Čuveni “meda”, plakat pokojne art direktorke Sanje Rudić stoji u analima ne samo naše agencije, nego i umetničkog plakata u Srbiji. „Strahovi i nade“ i danas se čine aktuelnim. Sanjin rad je vanvremenski, kao i naše sećanje na nju.

Odgovorite nam za BITEF-ov zid ljubavi, sa kim biste počeli ljubav iz početka?

Sa prirodom, u kojoj nedovoljno uživam, a koja me toliko privlači.

 

Kreativna agencija Bitefa - McCann Beograd uz podršku kreativne agencije McCann Skopje i agencije Drive

 

Originalni intervju objavljen je na linku - https://festival.bitef.rs/53bitef19/prijatelji/intervjui/snaga-je-u-idejama-koje-kreiraju-promenu-za-ljude .