Jelena Jazić: Našoj sceni nedostaje više inovacija i hrabrosti

Karijera Jelene Jazić, direktorice agencije McCann Beograd, traje već osamnaest godina. Vrlo uspješna karijera koja je počela 2001. godine u Doncafe Group u kojoj je Jelena bila Trade Marketing Manager. Nakon toga prelazi u Carlsberg gde je provela skoro deset godina i bila zadužena između ostalog  i za razvoj brendova na teritorijama Jugoistočne Evrope, a  paraleleno je poslednje dve godine u Carlsbergu vodila i marketing aktivnosti u Hrvatskoj i Mađarskoj. Posle pivske industrije, Jelenu je put odveo u Delhaize Srbija gde je bila potpredsjednica za marketing i strategiju. Prije dolaska u McCann Beograd svoje međunaradno iskustvo prenela je i na tim Air Srbije i kreiranje komunikacije za nacionalnu avio kompaniju.

Dosta diamična karijera koja je Jeleni omogućila da se susretne sa različitim izazovima, da nauči mnogo o poslu i ljudima sa kojima radi. Kaže da su joj ljudi sa kojima sarađuje uvijek najvažniji. Svo vrijeme im se posvećivala pa i sad, godinu dana kako vodi najveću i najuspješniju agenciju I&F Grupe, kaže kako je njen posao da motivira ljude da bi oni davali najbolje od sebe. Zadovoljna je dosadašnjim dijelom svoje karijere i kada bi mogla da je ponovi, kaže da bi uradila sve isto.

Za Jelenu brend je brend i tu nema razlike, bez obzira koliko su različite kompanije u kojima je radila – kafa, pivo, retail, avio  industrija. Bez obzira na sličnosti, razlika naravno ima. Doncafe, u kojem je Jelena počela, bio je domaća kompanija na regionalnom tržištu kada je marketing doživeo svoj bum, i kada su se stvari jako brzo odvijale. S druge strane smatra da su kompanije poput Carlsberga ili Coca-Colenajbolje mesto za nekoga  tek ulazi u marketing jer može da nauči sve o strategiji i o tome kako se brend razvija.  Privatno, Jelena je poznata po tome da je veliki ljubitelj pasa, i već 12 godine ima psa rase Akita inu, osim toga voli prirodu, gde provodi svaki slobodan trenutak sa svojom porodicom. Majka je dvogodišnjeg dečaka i veruje da je sve moguće uz dobru organizaciju, razgovor i balans.

MM: Poslije 17 godina rada na strani klijenta, prešli ste u agenciju. Šta vas je motiviralo da učinite taj korak?

Jelena Jazić: Bila mi je potrebna promena, a ova pozicija je svakako korak dalje u mojoj karijeri i po meni logična i odlična nadogradnja. Dodatno, agencijski život me je uvek fascinirao. Ljudi, dinamika, adaptibilnost sve ono što jedno radno okruženje čini zanimljivim.

MM: Radili ste u različitim industrijama: kafa, pivo, trgovina, avio kompanija. Kakvo ste iskustvo stekli u tih 17 godina?

Jelena Jazić: Iskustvo je raznoliko, mnogo sam učila jer sam radila u različitim industrijama pa samim tim stalno sam se usavršavala, takva je i moja priroda. Volim novine. Tokom prethodnog perioda, osvrnula bih se pre svega na retail, jer ste tu na izvoru informacija. Osećate i znate puls potrošača, ali stičete i vrlo specifična znanja kao što je, na primer, održiv razvoj koji će, po meni, vrlo brzo postati osnov svakog uspešnog brenda.

MM: Čega se najradije sjećate iz tog dijela svoje karijere?

Jelena Jazić: Najradije se sećam svog vremenu provedenog u Carlsbergu. Sjajni ljudi, atmosfera, veliki projekti na evropskom nivou koji su svakako obeležili moju karijeru. Iz tog perioda svakako sam najponosnija na lansiranje Tuborga na naše tržište i to je, pored repozicioniranja Maxi-ja, svakako moj najomiljeniji projekat.

MM: Razlika između rada na strani klijenta i u agenciji može da bude velika. Kakvo je vaše iskustvo, u čemu se ta razlika ogleda po vašem mišljenju?

Jelena Jazić: Razlika se pre svega ogleda u brzini. I dalje me oduševljava efikasnost i brzina kojom agencija kreira i producira ideje i rešenja. Tek sada, kada sam sa druge strane, shvatam značaj “kratkih rokova” i kako jedan dan pravi veliku razliku.

MM: Rukovodite agencijom McCann Beograd, najvećom kreativnom agencijom I&F Grupe. Da li je McCann bio vaš jedini izbor i ako jeste – zašto?

Jelena Jazić: Da, bio je moj jedini izbor kada su agencije u pitanju, McCann je vodeća agencija na našem tržištu, deo globalne mreže sa veoma zanimljivim klijentima i predstavlja moj izbor u građenju dalje karijere. Razlozi su jednostavni: odličan tim, klijenti sa kojima gradimo snažne konekcije i kampanje koje kreiraju dijalog u društvu.

MM: Šta je najvažnije za jednu agenciju? Ljudi koji u njoj rade, klijenti za koje agencija radi, povjerenje na relaciji agencija-klijent, tržište…?

Jelena Jazić: Za agenciju, kao i za svaku drugu organizaciju, najvažniji su ljudi. Od njihove motivisanosti i osećaja pripadnosti zavisi i uspeh organizacije. Zadovoljni ljudi su produktivniji pa samim tim u našem slučaju daju i snažne ideje koje prave promene u poslovnim rezultatima, društvu… Poverenje između agencije i klijenta je osnova u našem poslu. McCann je fokusiran na građenje dugogodišnjih partnerstva sa svojim klijentima, bilo da su to velike kompanije tipa The Coca-Cola CompanyL’OréalMaster CardDelhaizemts, ili organizacije tipa EXIT i Da se zna. Naš cilj je građenje poverenja i timski rad kojim, zajedno sa klijentima kreiramo kampanje koje su značajne za potrošače i prave kvalitativnu promenu.

MM: Kako vam se doima Srpska oglašivačka scena?

Jelena Jazić: Mislim da našoj sceni nedostaje malo više inovacija i hrabrosti. To je jedan veliki zadatak i za nas u agencijama, ali i za klijente koji treba da podrže hrabre predloge, jer je danas jako teško diferencirati se u moru informacija i kanala komunikacija.

MM: Kada biste mogli nešto da mijenjate u industriji, šta biste promijenili?

Jelena Jazić: Pre svega bih radila više na međusobnoj komunikaciji agencija u našoj industriji. Jedino zajedno možemo na najbolji način da kreiramo uslove u kojima agencije dalje napreduju, vrednuje se agencijski rad, uvode jasni kriterijumi za nagrađivanje. Dodala bih, da su agencije veliki društveni pokretači i da svojim zajedničkim naporima mogu da uvedu kvalitativniju promenu i u domenu edukacije.

MM: Koji su trendovi po vašem mišljenju najzapaženiji u advertisingu danas?

Jelena Jazić: Na osnovu istraživanja McCann Truth Central “Istina o globalnim brendovima” čak 70% potrošača traži “viši cilj” ili cause i lojalniji su brendovima koji to imaju. Dodatno, imaju očekivanje da brendovi mogu da reše odredjene probleme u društvu, više nego države. Mislim da je gore pomenuti trend Održivog razvoja danas vrlo zapažen i da će dodatno biti sastavni deo DNK-a svakog uspešnog brenda.  Samo pogledajte na koji način je Patagonia na globalnom nivou napravila razliku, a takodje možete da se uverite da i kod nas klijenti sve više ulažu u strategiju održivog razvoja. Kod nas, održiv razvoj postaje  sastavni deo komunikacija naših klijenata od retail-a, FMCG-ija ili telekomunikacija, ali svakako i deo našeg agencijskog DNK.

MM:  Istraživanja govore da mladi danas ne vole raditi u oglašavanju. Mislite li da je to tačno?

Jelena Jazić: Mi u McCannu nemamo takvo iskustvo. Uvek nam se prijavljuje veliki broj mladih ljudi za stručnu praksu, moje kolege često gostuju na raznim fakultetima gde se trude da studentima približe agencijski život. Mladi vole oglašavanje, ali isto tako vole da se oprobaju i u drugim industrijama. To je sastavni deo građenja karijere.

MM: Jelena šta biste savetovali mladima koji ulaze u svet marketinga:

Da budu radoznali i stalno postavljaju pitanja

Da u svom radu budu dosledni brendu i grade ga konzistentno na duge staze

Da se zabavljaju i uživaju u svom poslu

 

Origilnani intervju objavljen je na linku> https://www.media-marketing.com/intervju/jelena-jazic-nasoj-sceni-nedostaje-vise-inovacija-i-hrabrosti/