Ivana Knežević vodi odjel društvenih medija u beogradskoj agenciji Drive. Ima 25 godina, studirala je Međunarodne odnose na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, a u marketing je “uplovila” prije pet godina kao intern u digitalnoj agenciji. Kao Head of Social Media u agenciji Drive, kombinuje kretivnost, akauntski posao, vođenje tima i sve što ide uz to. Na stolu uvijek ima žvake i brufen za kolege, a jedan od hobija joj je fotografisanje žvrljotina i malih grafita po gradovima. Ove godine je sa kolegom predstavljala Srbiju na Young Lions takmičenju u Cannesu.
MM: Šta te je privuklo advertising industriji? Puka potreba za poslom, ili nešto više?
Ivana Knežević: Uvek kažem da sam u advertising industriju ušla slučajno. Dok sam još bila na drugoj godini studija Međunarodnih odnosa, targetirao me oglas za praksu u jednoj digitalnoj agenciji. Prijavila sam se bez razmišljanja, ni ne znajući šta je tačno marketing, a još manje šta je digitalni marketing. Ipak, sad, što više razmišljam, shvatam da su ovo vode u kojima se još od najranijih dana najbolje snalazim i ka kojima kroz celo školovanje i iskustvo “plivam” – još od osnovne kada sam osmislila, pokrenula, a onda i izpitchirala školske novine.
MM: Imaš li neki omiljeni projekat koji ti je donio i izazove i užitak?
Ivana Knežević: Možda će zvučati kao kliše, ali zaista, od mog dolaska u Drive, svaki projekat je imao svoje izazove, svaki me je naučio nečem novom, a finalni rezultat doneo užitak. Ipak, negde su mi, kao i većini, nadam se, omiljeni projekti koji imaju stvarni uticaj na zajednicu i bar delićem poboljšavaju svet.
MM: Već sada možeš prekrižiti jednu stvar sa liste postignuća. Išla si u Cannes kao predstavnica Srbije u Young Lions takmičenju. S kojim ste rješenjem ti i tvoj kolega pobijedili na lokalnom takmičenju i šta je naredni cilj koji ćeš križati?
Ivana Knežević: Naše rešenje je stavilo participaciju dece u prvi plan, a ciljna grupa su nam bili roditelji i svi odrasli – oni koji previše lako odluče da ne čuju decu i ne uvaže njihovo mišljenje. Što se tiče narednih ciljeva, za mene, oni svi vode ka jednom – da svakoga dana u svakom pogledu sve više apredujem.
MM: Šta nam možeš reći o svom iskustvu na ovogodišnjem Young Lions takmičenju u Cannesu?
Ivana Knežević: Samo u našoj, digital kategoriji, bilo je 47 takmičarskih parova. Dakle, 94 mladih, kreativnih ljudi na jednom mestu. Plus oni koji su se takmičili u šest drugih kategorija. Ovako bih nekako sumirala celokupno iskustvo, ne u brojkama, već – bila mi je čast i ogromna lekcija da se nađem na takvom mestu.
MM: Kako je u Cannesu prošla vaša ideja, šta vas se na festivalu najviše dojmilo i šta ste sve naučili iz ovog iskustva?
Ivana Knežević: Po debriefu sudija, naša ideja je bila u top 10, ali (nažalost) nije bila dovoljno dobra da zauzme neki plasman. I mi smo toga apsolutno svesni te je celo iskustvo još više služilo kao lekcija o neophodnosti svakodnevnog učenja i razvijanja u ovom poslu.
Možda pretenciozno zvuči, ali kad se iskustvo iz Cannesa pročisti od svog sjaja, tehnološki neverovatnih rešenja, naše oduševljenosti jer – hej, mi smo na najvećem svetskom festivalu – mislim da smo svi (kao industrija), u želji da budemo posebni i jedinstveni, odstupili od same srži – ljudstkosti, jednostavnih ideja i dobrog humora.
MM: Mladi lideri trebaju biti na čelu promjena koje dolaze. Šta bi ti mijenjala i kakvu industriju želiš vidjeti u budućnosti?
Ivana Knežević: Želim da vidim industriju koja je kreativnija, koja se ne boji da koristi tehnologiju u svom njenom sjaju i koja je odgovornija prema gorućim pitanjima sveta i zajednice.
MM: Šta je po tebi od presudnog značaja za uspjeh mlade osobe u ovoj industriji?
Ivana Knežević: Guts. Fearlessness. Passion. Madness. Ne samo u ovoj industriji, nego u životu uopšte.
MM: Odakle crpiš energiju i inspiraciju?
Ivana Knežević: Nalazim ih u ljudima. Dragim ljudima, manje dragim ljudima, ljudima u prolazu, prevozu, izlasku, kolegama, uspešnim ljudima iz okruženja, iz prošlosti, iz sveta – svi oni su mi neprekidni izvor energije i inpiracije.
MM: Hobiji? Imaš li ih i, što je još bitnije, imaš li vremena za njih?
Ivana Knežević: Uvek se trudim da nađem vremena za stvari koje volim – šetanje, fotografisanje, čitanje, putovanja. Ne bih baš to nazvala hobijima, to su stvari koje sve nas ispunjavaju i neophodne su nam da se na neki način resetujemo. Od konkretnih hobija – možda bih navela sakupljanje grafita i ispisa po zidovima.