Intervju sa Dankom Trbojević, direktorkom agencije Drive

Danka Trbojević, Drive: Novi potrošač zahteva digitalizovaniju komunikaciju; Agencije moraju razvijati timove sa izraženim senzibilitetom za novo i drugačije kreiranje poruka; Osvojili smo Tikveš, najveću vinariju u jugoistočnoj Evropi; Ukoliko u poslednje dve godine niste bili na TikToku, niste bili na društvenim mrežama…

Naša saputnica u obilasku regije da bismo saznali više o tome kakva je za agencija bila prošla godina i šta očekuju od ove, je Danka Trbojević, direktorica agencije Drive

Prethodna godina je, u poslovnom smislu, bila prilično turbulentna i, u najmanju ruku, neizvesna. Sa jedne strane potrošači su, suočeni sa inflacijom, energetskom krizom i višim kamatnim stopama bili primorani da prilagode potrošnju,  a brendovi i oglašivači su postali oprezniji, što je podrazumevalo smanjenje ulaganja u marketing. Posledice svetske ekonomske i energetske krize indirektno se reflektuju i na našu industriju i možemo da zaključimo da će određena doza neizvesnosti u poslovanju i dalje biti prisutna.

Mislim da će i naša industrija morati u hodu da menja svoje strategije kako bi ispratila nove navike potrošača. Savremeni potrošač ima širok i stalan pristup tehnologiji. Era digitalne transformacije donela je značajne promene u društvu i, naravno, uticala na potrošnju. Novi potrošač zahteva digitalizovaniju komunikaciju i odnos.

Omni channel omogućava potrošačima da kupuju preko kanala bilo gde i u bilo koje vreme, a besprekorno iskustvo kupovine ruši barijere među kanalima. Kompanije mogu imati neverovatan mobilni marketing, angažovane kampanje na društvenim medijima i dobro dizajniran vebsajt, međutim ukoliko ovi kanali ne rade zajedno i sinhronizovano neće ostvariti Omni channel iskustvo koje potrošači zahtevaju.

Industrija oglašavanja se posle svake velike ekonomske krize brzo oporavljala. To mi uliva nadu da će tako biti i ovoga puta. Podrazumeva se da sektor komunikacija mora biti spreman na sve promene i agilan u reakcijama. Više nego ikad praćenje trendova i zahteva tržišta mora biti konstanta u poslovanju. U okviru samih agencija koje se bave ovim poslom moraju se razvijati poslovni i kreativni timovi sa izraženim senzibilitetom za novo i drugačije kreiranje poruka.

Klijenti, kampanje, projekti…

Drivu negujemo dugogodišnju i kvalitetnu saradnju sa našim klijentima L’OréalDisneyGorenje & HisenseCosta CoffeeSamsung, itd.

Prethodnu godinu započeli smo sjajnim projektom i još boljim rezultatima za L’Oréal. U pitanju je Maybelline New York kampanja pod nazivom Samo za moje oči. Srž ideje je bilo podizanje samopouzdanja mladih devojaka, a kampanja je unutar L’Oréala proglašena najjačom advocacy kampanjom u Adria-Balkan regionu.

Spomenula bih i kampanju pod naslovom Radost u šoljici za klijenta Costa Coffee koja je, takođe, postigla sjajne rezultate.

Postali smo regionalna agencija za Tikveš, najveću vinariju u jugoistočnoj Evropi.

Ono što bih posebno istakla, i na šta sam izuzetno ponosna, jeste početak saradnje sa svetkim fashion brendom (još uvek ne mogu da otkrijem koji je brand u pitanju), za koji smo postali agencija za tržište Severne Amerike i 17 tržišta Evrope.

Trendovi…

Ako postoji jedan trend koji je skoro zagarantovan, to je kontinuirana dominacija TikToka. Ova video platforma je brzo oborila rekorde u broju korisnika i postaje glavna aplikacija za povezivanje sa publikom. Ukoliko u poslednje dve godine niste bili na TikToku, niste bili na društvenim mrežama.

Pandemija je stvorila novi svet online sadržaja i potrošači sada imaju još veća očekivanja.

Kako je pandemija primorala sve više potrošača da kupuju online, ovaj trend se još dublje vidi kroz društvene platforme koje se bave prodajom. Social prodaja je dodatno pojednostavila consumer journey. Uprkos problemima sa poverenjem koji su se javljali, publika počinje da se navikava na društvene medije kao kanal za kupovinu, koristeći ih više nego ikada ranije.

Poverenje i autentičnost su sve važniji za potrošače i to je razlog zašto će korišćenje sadržaja koji generišu sami korisnici rasti. Više od 90% potrošača kaže da veruje UGC-u više nego bilo kojoj drugoj vrsti marketinškog sadržaja.

Planovi Driva su uvek ambiciozni i mi smo već spremni za novu fazu. Razvoj, širenje (van granica) i unapređivanje biznisa nam je cilj. Plan je, naravno, da kreiramo još kvalitetnije kampanje sa našim klijentima i da zajedno razvijamo i podstičemo razumevanje tržišta u ovom digitalnom svetu.

Izvor: Media Marketing