Intervju sa Bojanom Kočovskim, direktorom agencije McCann Skopje

Bojan Kočovski, McCann Skopje: Prošle godine smo obilježili 25 godina McCanna u Makedoniji, godina je bila dinamična i uspješna, zadržali smo postojeće i osvojili nove klijente, ove godine nastavljamo rast te dodatno pojačavamo stabilnost

Krajem 2021. godine imali smo velike planove, ali apsolutno nismo imali pojma šta sledi. Samo nekoliko meseci nakon što je pandemija počela da bledi, svet je pred sobom imao novu veliku krizu – rat u Ukrajini koji je ubrzao energetsku krizu i inflaciju. Dakle, početak godine je donekle pokosio naše nade, ali je na kraju sve ispalo više nego odlično!

Godina 2022. označila je 25 godina od otvaranja McCann kancelarije u Skoplju. Bila je to jedna dinamična i veoma uspešna godina u kojoj smo ostvarili ciljeve i postigli sjajne rezultate.

Zadržali smo postijeće klijente i osvojili nove koji su neophodni za dugoročni rast. Radili smo na sjajnim projektima za naše najveće klijente kao što su A1 Makedonija, Halkbank, Mastercard, Pivaru Skopje i The Coca-Cola Company. Bila nam je velika čast i zadovoljstvo raditi na njihovim najvažnijim projektima – 100 godina Pivare Skopje i FIFA Trophy Tour, dva veoma izazovna i kompleksna projekta koja su klijentima i našoj agenciji donela sjajne rezultate.

U 2022. zahtevi za BTL i eventima počeli su dramatično da rastu i sigurno će nastaviti u istom pravcu, nakon godina provedenih u pandemiji kada smo zatvorili prostorije i zabranili okupljanja. Dakle, segmenti eventa i BTL-a su nas prilično zaokupili prošle godine, ali smo radili i na nekim sjajnim IMC i digitalnim projektima na kojima smo imali više kreativne slobode da radimo ono što najbolje znamo.

U svetu oglašavanja, 2021. i 2022. su donele mnoge promene i mnoga nova pravila angažovanja (rules of engagement), uglavnom kada je reč o prisustvu brenda, ponašanju potrošača i brand preferences. Današnji brendovi moraju da budu sveprisutni onlajn i oflajn, da komuniciraju lokalno relevantnim, ali globalno privlačnim ljudskim jezikom i da stoje iza velikih vrednosti sa kojima se potrošači identifikuju. Ovo postavlja našu industriju na mesto edukatora i fasilitatora na tržištu gde su brand preferences bukvalno okrenute naglavačke. Ovaj trend stalnih promena naše industrije sigurno će se nastaviti 2023. godine i dalje, donoseći nove generacije potrošača i brendova sa još svežijim perspektivama.

U 2023. planiramo da nastavimo rast kompanije McCann Skopje i dodatno pojačamo stabilnost i poziciju kao vodeća full service agencija na tržištu. Putem ulaganja u ljudski kapital, pojednostavićemo i unaprediti našu uslugu kako bismo bili još brži, agilniji i fleksibilniji, a da pritom zadržimo pouzdanost i kvalitet. Takođe ćemo intenzivnije raditi na sopstvenoj komunikaciji jer naša industrija postaje zasenjena od novih industrija koje se brzo razvijaju i sve je teže vrbovati nove talente. Moramo da inspirišemo mlade ljude i još jednom kod njih stvorimo strast prema našoj industriji. To je nešto što bi trebalo da bude jedan od naših fokusa za 2023. i godine koje slede.

S obzirom na sve što se u svetu dešavalo ovih nekoliko godina, ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo šta će nam doneti 2023. Ali, sa našim jakim i talentovanim timom, iskustvom i stručnošću i, pre svega, sposobnošću da se prilagodimo i ponovo osmišljavamo, uvereni smo da nas u budućnosti čekaju samo velike stvari.

Moja lična želja za 2023. je da svi ostanemo zdravi, da bude ljubavi i poštovanja jednih prema drugima, našim najmilijima i našoj McCann porodici.

Izvor: Media Marketing