Dragana ima sedam godina profesionalnog iskustva. Karijeru u svijetu advertisinga započela je kao freelancer, zatim je radila u marketinškoj agenciji u kojoj je vodila klijenta P&G i u Narodnoj banci Srbije, u Fondu Akademije za bankarstvo i finansije gdje je stekla veliko iskustvo u oblasti finansija i rada sa klijentima
Godine 2013. Dragana Marković (1985) postaje dio tima agencije InitiativeFB, koja je sjedinjena sa ekspertima iz agencije MRM Beograd u digitalnu agenciju Drive, u kojoj Dragana danas radi na poziciji Account Director i zadužena je za digitalnu medijsku strategiju, digital performance marketing i analitiku za klijente u Srbiji i regionu. Pored toga, zadužena je i za vođenje i razvoj performance i social media timova agencije.
Smatra se jednim od vodećih stručnjaka mlađe generacije u oblastima za koje je zadužena. Ima bogato iskustvo u radu sa brojnim klijentima. U agenciji Drive vodi klijente Fox ICB, Sony Mobile, Air Serbia za celu Evropu (više od 15 tržišta), a do sada je radila i sa brojnim drugim klijentima.
U komunikacijskoj ste industriji zato što volite taj posao ili zato što jednostavno nešto morate raditi?
Plaćaju vas da biste radili ono što inače radite po ceo dan, pa kome se ovaj posao ne bi svideo Šta više, mislim da bi mnogi voleli da rade ono čime se mi bavimo, ali morate imati i dosta znanja da biste uživali u ovom poslu, jer u suprotnom može biti jako napeto i frustrirajuće. I da, jasno je da obožavam svoj posao.
Zašto ga obožavate, šta je to što vas najviše privlači digitalu?
To što imate priliku stvarati budućnost svakim odlaskom na posao. Mnoštvo klijenata i još veći broj projekata vas tera da razmišljate brže od promena na tržištu kako biste od klijenta dobili odgovor "Wow, dobro je da sam sedela na stolici, odličan predlog, šaljite sledeće korake!"
U agenciji Drive zaduženi ste za digitalnu medijsku strategiju, digital performance marketing i analitiku za klijente u Srbiji i regionu. Šta to konkretno znači?
Svakome različito :). U zavisnosti od stepena poznavanja materije prilagođavam komunikaciju čime se ja to bavim, ali na kraju svi klijenti shvate važnost da je za dobar rezultat na internetu potrebno osmisliti dobru strategiju, ispratiti je odličnim rešenjima, a zatim (i u toku kampanje) pratiti unapred postavljenje parametre kako biste (optimizovali kampanju u toku njenog trajanja) izvukli key learnings za sledeću.
Šta mladi lideri trebaju naučiti i neizostavno usvojiti od svojih starijih kolega?
Iskustvo starijih kolega koje se ne može pronaći u knjigama.
A to je?
Odnos sa klijentima, kako razgovarati sa njima, kada biti napadniji, a kada ne. Dosta stvari možemo naučiti samo pažljivim slušanjem i zapažanjem kompletne poslovne komunikacije iskusnijih kolega. To znanje ne piše ni u jednoj knjizi.
A šta bi obavezno trebali odbaciti iz tog nasljeđa?
Razmišljanja tipa "Mi smo ovo ovako oduvek radili". Ipak mi radimo u digitalu, on se ranije nikako nije radio :). I da, ego, to je najbitnije izbaciti, ne iz kancelarije, već iz agencije, najbolje je da nove kolege već prvog dana dovedete do terase i gurnete ego sa terase, u suprotnom ćete vremenom morati da odvojite kancelariju, ako ne i ceo sprat za nečiji ego, jer radimo u takvoj industriji :).
Znanje i iskustvo: šta je važnije i kako na najbolji način ispreplesti ta dva neizostavna aspekta rada i kreativnosti?
I jedno i drugo je izuzetno važno i potrebno je da se dopunjuju. Najbolji model uspeha je naučiti osnove teoretski, a detaljnije ulaziti u specifičnosti kroz praksu. Ukoliko savladate teorijske osnove kako određene stvari funkcionišu dobićete odličnu startnu poziciju iz koje možete stvoriti kreativna dela koja će unaprediti vaš rad.
Šta savjetujete svojim vršnjacima? Da vam se pridruže u ovoj industriji ili da pokušaju naći bolji posao?
Ukoliko žele da rade u dimaničnoj industriji koja se svakodnevno menja onda je digital pravo mesto za njih. Digital će ih svakako stići u kojoj god industriji radili, ako ne poslovno, bićemo tu da im prodamo nešto od proizvoda i usluga naših klijenta.
Kako vizionirate budućnost komunikacijske industrije?
Profesionalcima će uvek biti jasno šta je šta, ali prosečnom korisniku će se činiti da nema neke razlike. Barem kada za to budu zaduženi profesionalci :). Smatram da će sve više biti simbioza između ove dve grane. PR nije na vrhu mojih interesovanja, ali pošto oglašavanje jeste, mislim da je u domenu oglašavanja programmatic već uveliko zauzeo vodeću poziciju, te možemo očekivati nove tehnike targetiranja, nova online mesta za oglašavanje kao i sofisticiranije metode za merenje rezultata.
Intervju je objavljen na portalu Media Marketing
"I&F McCann Grupa" jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru "I&F McCann Grupe" deo su "McCann Worldgroup" (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu "Interpublic Group of Companies" (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.