EMPLOYER BRANDING KAO FUNKCIJA HR

Pogledajte intervju koji je dala Katarina Ivanović, Head of HR, I&F Grupa za portal Media Marketing. Saznajte šta je Employer Branding strategija i kako se ona gradi.

Slika o nekoj kompaniji se kreira od trenutka kada kandidati prvi put vide oglas za posao, na samom razgovoru za posao, putem medija, društvenih mreža, preko prijatelja…

Za Media Marketing piše: Katarina Ivanović, Head of HR, I&F Grupa

Kad god i gde god se povede razgovor u poslovnom okruženju, možemo čuti za Employer Branding. Zvuči i dalje kao jedna fensi fraza u HR-u, ali moramo priznati da je ustvari neophodna oblast za razvoj samog biznisa. Tokom prethodnih godina ovaj termin postajao je samo popularniji, a zapravo je neizvesno koliko poslodavaca ima razvijenu strategiju u tom pogledu.

Šta u stvari predstavlja Employer Branding? Možemo reći da je to u osnovi sve ono što se “priča” o nekoj kompaniji. Ove “priče” ne kreiraju samo zaposleni u toj kompaniji, već svi oni koji na bilo koji način dođu u kontakt sa kompanijom. Slika o nekoj kompaniji se kreira od trenutka kada kandidati prvi put vide oglas za posao, na samom razgovoru za posao, putem medija, društvenih mreža, preko prijatelja… Sve ovo gradi imidž jednog poslodavca, bilo da je dobar ili loš.

U pogledu HR pristupa temi, Employer Branding predstavlja čitavu jednu internu kulturu koju kompanija stvara, a koja je bazirana na ideji i brendu kompanije, ali i na tome kako zaposleni tretiraju vrednosti kompanije i koliko se sa njima saživljavaju. Dobar imidž ima mnoštvo benefita za poslodavce – mogućnost privlačenja i zadržavanja vrhunskih talenata, snažniji finansijski učinak, veću motivaciju i posvećenost zaposlenih, kao i ugled koji potvrđuje da se u toj kompaniji benefiti ne ogledaju samo u visokim platama.

Možemo reći da se Employer Branding strategija uglavnom gradi na dve osnove – internoj i eksternoj. Eksterno to uglavnom čine marketinški/PR timovi – kreiranjem i doslednim komuniciranjem poruka brenda/kompanije ka zainteresovanim stranama, pozicioniranjem menadžmenta u medijima, promocijom pozitivnog uticaja na okruženje, društvo u širem i užem smislu i struku, odnosno industriju.

Interno je to najčešće zadatak HR timova – HR je predvodnik procesa zapošljavanja i često je zaslužan za prve utiske koje novi zaposleni stiču o kompaniji, takođe je i zadužen za definisanje i komunikaciju kompanijske politike, vrednosti i drugih bitnih elemenata percepcije jedne organizacije. Ono što mnogi previđaju jeste uloga lidera kompanije u ovom procesu – lider je neretko lično izvor vidljivih vrednosti i izvor brenda kome veruju i zaposleni i šira javnost.

Ukoliko želimo da o nama imaju pozitivno mišljenje, odnosno ukoliko želimo da budemo poslodavac od izbora, moramo sami raditi na izgradnji brendinga, što ni malo nije jednostavno i lako.

Cilj nam je svakako da privučemo dobre i kvalitetne kandidate, ali što je najvažnije – cilj nam je i da takve talente zadržimo. Ovo je moguće samo ukoliko su zaposleni zadovoljni sredinom u kojoj obavljaju svoj posao.

Kako se sve ovo postiže?

Potrebno je postojanje razumevanja, želje i podrške od strane menadžmenta kompanije za promene, za stalna unapređenja i stvaranje kulture u kojoj će ljudi voleti i želeti da rade. Spuštanjem jasnih odluka na ovu temu dolazi se do toga da svaki zaposleni svojim angažovanjem doprinosi stvaranju okruženja koje će uticati na imidž poslodavca.

Pre nego što bilo šta uradimo, svakako je neophodno ispitati trenutno zadovoljstvo, tj. uraditi neku vrstu dijagnostike. Ovo se može postići anonimnim anketama u cilju istraživanja zadovljstva zaposlenih ili npr. radom sa fokus grupama.

Tek kada se dobiju rezultati ovih istraživanja definiše se strategija i planirane aktivnosti.

Jednom definisana strategija i postignut rejting kompanije apsolutno ne znači da smo završili posao. Važno je neprestano pratiti poslovno okruženje, nove trendove i prilike, osluškivati tržište i konkurenciju, pratiti nove generacije, voditi računa o obrazovanju, interesovanju, željama i navikama ljudi za koje želimo da budu deo naše kompanije i da uz njihovu pomoć razvijamo sam biznis.

McCann

Naš pristup zaposlenima može se sagledavati kao skup elemenata u kome svaki element igra podjednako važnu ulogu.

Prvi element je otkrivanje motivacije zaposlenog da se zaposli baš na toj poziciji za koju aplicira, jer je upravo motivacija energija koja pokreće zaposlenog da radi. Motivacija zavisi od ličnih karakteristika zaposlenog, njegovih stavova, potreba, sposobnosti, unutrašnjih motiva. Na nama je da ga/je čujemo, da čujemo potrebe i na jasan i nedvosmislen način predstavimo karakteristike posla koji će obavljati, vrstu posla, stepen odgovornosti, autonomnost, složenost rada, kreativnost koju pozicija zahteva ili ne zahteva. Zatim, potrebno je da predstavimo firmu kao celinu, organizacioni ambijent, međusobne odnose, način komunikacije u firmi i motivatore koje firma koristi, nagrade, pohvalnice, obuke, mogućnost napredovanja i usavršavanja.

Drugi element predstavlja proces praćenja zaposlenih od momenta zaposlenja na dalje, kroz ceo proces rada. Ovaj vid praćenja zaposlenih pokazao nam se kao pozitivan i produktivan i za zaposlene i za kompaniju. Kroz taj proces došli smo do zaključka da je učenje jedan od najznačajnijih faktora.

McCann je mesto koje predstavlja izvor kreativnosti, znanja i informacija za sve zaposlene. Naša strategija je da gradimo tim profesionalaca. Na veoma ozbiljan način pristupamo učenju i razvoju zaposlenih, unapređujemo struku i nesebično stvaramo kvalitetne kadrove.

Mi smo takođe deo globalne mreže, gde su zaposleni stalno na izvoru značajnih informacija i prate svetske trendove. Naši zaposleni imaju prilike da rade na velikim i značajnim brendovima, na društveno odgovornim projektima, učestvuju na prestižnim festivalima i događajima. Sve od navedenog se pokazalo kao veliki motivator za rad i zadovoljstvo na poslu.

Sledeći značajan element se odnosi na promovisanje zaposlenih. Iza velikih projekata uvek se imenom i prezimenom navode ljudi koji su radili na njima. Podržavamo i nesebično predstavljamo sva interesovanja, hobije i privatne projekte naših zaposlenih i na kreativan način predstavljamo najmlađe članove tima.

McCann predstavlja dobar balans između kreativnosti i „sistema“. McCann je zabavno mesto za rad, mesto za učenje, razvoj, razmenu, negovanje različitosti, ali sa druge strane je i mesto sa jasnom strukturom i organizacijom rada. Sigurna sam da je to ono što nas čini posebnima, što jača naš tim i stoji iza naših uspeha.

Preuzeto sa: Media Marketing