Daniela Spaseva, dizajnerica u agenciji McCann Skopje, autorica je ovogodišnjeg rešenja novog vizuelnog identiteta BITEF festivala. Njen rad jedno je od više od 50 kreativnih rješenja koja su nastala u okviru internog kreativnog konkursa koji su realizovale McCann agencije u sistemu I&F Grupe.
MM: Kakav je osjećaj pobijediti u konkurenciji više od 50 radova i to za festival koji se održava u drugoj zemlji?
Daniela Spaseva: Velika je čast pobediti u jednoj takvoj kreativnoj konstelaciji, u konkurenciji sa kolegama iz 12 zemalja. Zahvalna sam što su članovi BITEF–a prepoznali moj rad i zahvalna sam kolegama iz McCann-a koji su mi dali mogućnost da prdstavim svoje ideje. Činjenica je da je BITEF za ovih pedesetak godina prerastao u jedan od najvećih i najavangardnijih festivala. Postavio je visoke kriterijume ne samo na sceni već i na polju vizuelne predstave i promocije.
Mislim da ništa nije slučajno, jer zaista volim pozorište, uživam u magiji scene. U toku moje dizajnerske karijere imala sam priliku da budem blizu teatra i da radim za nekoliko teatarskih i filmskih festivala.
MM: Pratiš li nove umjetničke tendencije?
Daniela Spaseva: Nove tendencije, kao sajber teatar i virtuelna realnost, samo pokazuju da teatar u svom izrazu prati moderno doba. Osim sadržaja, mene zaista zanima i forma jer sam ljubitejl svih alternativnih oblika, pogotovo kada ima interakcije i kada je publika deo predstave.
MM: Odakle si crpila inspiraciju za pobjednički rad?
Daniela Spaseva: Ne mogu sebe baš da definišem kao nepopravljivog optimistu, ali učim i trudim se da u svakoj situaciji pronađem ono što meni može biti svetla tačka. Ovogodišnja tema – “Raspadanje modernog sveta” – nije zvučala nimalo optimistički, jer znamo svi šta se dešava oko nas, na svim nivoima i u svim zajednicama – od porodične, partnerske do političke. Potrebno je bilo da samo duboko pogledam u sebe i oko sebe jer se savremeni svet dešava nama, hladnoća među ljudima, otuđivanje na svim nivoima, raspadanje humanih ideala. Kakve su to zajednice danas i da li se nama sviđa sve ono što nam se servira? Optimizam na ovom plakatu, koji ni jednog trenutka nije naivan, prepoznaje se u pozivu na dijalog i promišljanje.
MM: Kakav dizajn najviše cijeniš?
Daniela Spaseva: Dizajn koji je pametan, inteligentan i koji nas tera da razmišljamo, intrigantan i hrabar. Volim minimalizam.
MM: Čime se baviš van posla?
Daniela Spaseva: Već sedam godina predajem na Akademiji za grafički i web dizajn, radim sa studentima na realnim projektima i u tome zaista uživam jer želim da delim svoje znanje o poslu. Već duže vežbam pilates i jogu i to je moja druga strast, jer razvoj duha i tela idu zajedno Vozim bicikl, a slobodne dane često koristim za putovanja.
MM: Preporuči nam Instagram profil vredan praćenja
Daniela Spaseva: U moje prirodno „ludilo“ uvek me vraćaju @stefansagmeister i @theotherjessicawalsh, Kada razmišljam da osvežim svoj stan @urbanjungleblog me uvek inspiriše, kad je dilema da li da propustim čas vežbanja @adrienelouise kaže osećaćeš se bolje a @chefludo mi jača želju da se oprobam u kuhunji.
Pogledajte šta je Daniela rekla o samom festivalu i pobedničkom radu koji ove godine predstavlja Bitef festival:
Originalni tekst objavljen je na: https://www.media-marketing.com/intervju/daniela-spaseva-ovogodisnja-tema-bitef-festivala-raspadanje-modernog-sveta-nije-zvucala-nimalo-optimisticki-jer-znamo-svi-sta-se-desava-oko-nas-na-svim-nivoima-u-svi/