Aleksandra Bradić (Account Director), Branko Tmušić (Senior Designer) i Aleksandar Milojević (Strategic Planner) iz agencije McCann Beograd za MediaMarketing govore o značaju saradnje sa fakultetima, iskustvima mentorskog rada sa studentima i načinu na koji mlade generacije percipiraju svet rada.
Nedavno je završen dvanaesti festival marketinga pod nazivom FONklame, u organizaciji FON-ovog centra za razvoj karijere, a među učesnicima je bio i tim agencije McCann Beograd, koji je studentima prezentovao studiju slučaja. Nakon prezentacije, studenti su dobili zadatak da primene stečeno znanje u praksi, kroz rešavanje konkretnog zadatka, a najbolje su čekale vredne nagrade. Pored toga, sva tri tima koja su učestvovala, dobili su na poklon i knjigu Kreativni Portfolio 02, kako bi se bolje upoznali sa marketingom u praksi.
Agencije I&F Grupe redovno podržavaju svaki vid saradnje sa fakultetima i višim školama i rado učestvuju u predavanjima i radionicama sa mladim generacijama, uvek se odazivaju na pozive za gostujuće predavače.
Ovaj vid saradnje značajan je za sve mlade perspektivne ljude koji su u potrazi za svojim mestom pod marketinškim suncem, ali i za sve agencije koje u tim aktivnostima učestvuju, jer na takav način lako pronalaze, prepoznaju, oblikuju i zapošljavaju one koji se u ovom poslu pronalaze. U svakom trenutku, u svim agencijama I&F Grupe postoje ljudi koji obavljaju stručnu praksu na različitim pozicijama i to je za njih prilika da nauče posao, upoznaju agencijski život i kroz taj proces možda otkriju i čime zapravo žele da se bave.
Iz I&F Grupe su razgovarali sa Aleksandrom Bradić (Account Director), Brankom Tmušićem (Senior Designer) i Aleksandrom Milojevićem (Strategic Planner) iz agencije McCann o značaju saradnje sa fakultetima, iskustvima mentorskog rada sa studentima i načinu na koji mlade generacije percipiraju svet rada.
Kakav utisak su na vas ostavile mlade generacije koje ulaze u svet marketinga? Šta ih zanima? Koliko su posvećeni?
Branko: Iznenađujuće su znatiželjni i zagrejani da se dokazuju i takmiče. Prepuni pitanja, duha i igre.
Aleksandra: U studiji slučaja su imali priliku da učestvuju studenti sa raznih fakulteta, tako da zasigurno nije svima karijerni put – put marketinga. Ono što je bilo fenomenalno je da među njima nije bilo razlike u pristupu i razmišljanju, svi su jednako izgarali u želji da pomere granice i urade nešto nesvakidašnje kroz svoje zadatke.
Aleksandar: Posvećenost je reč koja najbolje opisuje studente sa kojima smo imali priliku da radimo tokom ovih sedam dana – od pristupa problemu i konsultovanja sa nama oni su pokazali neverovatno interesovanje i želju da njihovi radovi budu što bolji, što se na kraju videlo na njihovim prezentacijama.
Šta je za vas benefit ovakve saradnje sa studentima? Kakav je osećaj vratiti se na fakultet?
Aleksandra: Meni lično su njihova energija i motivisanost vratili početnički entuzijazam. Dodatno, približavajući im našu industriju i ono što radimo za klijente, podsetila sam se koliko marketinška agencija daje mogućnosti da promenite pravila igre na tržištu, u društvu …
Aleksandar: Naša agencija je prisutna na fakultetima već dugi niz godina, kroz različite programe – od predavanja do konferencija. Svaki povratak na fakultet me podseti na to da sam tokom svojih studija na Fakultetu političkih nauka mislio da ću se baviti novinarstvom – a sada sam u agenciji McCann Beograd. To me uvek dodatno motiviše na dalji lični razvoj, jer je fakultetsko obrazovanje temelj buduće karijere koju dalje projektujete i gradite sami.
Branko: Benefit su iskustvo i proces. Vraćanje na fakultet me je podsetilo da je jako važno svemu što radimo pristupati kroz igru i zabavu, baš kao što to čine i mlade kolege.
Da li je lako biti mentor? Šta vas je iznenadilo?
Aleksandar: Zadovoljstvo je biti mentor studentima na ovakvom projektu. Međutim, kako je reč o mladim ljudima koji završavaju fakultete, svaki savet može da ode u pogrešnom smeru. Iznenađujuće je koliko su brzo shvatili „pravila igre“, i već u svojim prvim zadacima koristili neke trikove koji se nauče tek nakon nekoliko godina u našem poslu.
Branko: Davati dobre primere, odnosno biti mentor, je univerzalni zadatak za sve nas. Biti mentor mlađim kolegama u ovom procesu je bio vrlo odgovoran zadatak. Pored konkretnih iskustava i znanja koje smo težili da im prenesemo, važno je bilo da sve donekle predstavimo na način kakav zaista jeste unutar odnosa klijent-agencija i obratno. Na neki način, nazvati stvari pravim imenom. Pogotovo kod teme „ Održivi razvoj“ koja nam je bila krovna ideja kojom smo se vodili.
Aleksandra: Lako je savijati zelenu granu To je ekipa ambicioznih, talentovanih i posvećenih ljudi punih pozitivne energije, sa kojima je bilo zadovoljstvo raditi. Bilo je iznenađujuće, kako su uspeli u okviru timova da se usaglase i budu jedna kompaktna celina u nastupu, iako se neki pre toga nisu poznavali.
Šta smatrate najvećim benefitima mentorskog rada za studente?
Branko: Proces, proces i proces.
Aleksandra: Konkretno nama je cilj mentorisanja bio da ih malo razdrmamo i damo im priliku da sagledaju drugi ugao u rešavanju problema. Oslobodili smo ih maksimalno od svih tehnikalija, kako bi se opustili i dali svoj otisak projektnom zadatku.
Aleksandar: Kao što sam rekao, fakultet je temelj buduće karijere koju dalje projektujemo i gradimo kako želimo, a ovakvi projekti su korisni baš zato što učesnici nisu sa istih fakulteta, neki od njih u svojim kurikulumima nemaju marketinške predmete i ovo je prilika za njih da se možda preusmere i direktno upoznaju sa budućom industrijom u kojoj će raditi, a možda čak i sa budućim poslodavcem.
Po čemu se rad pobedničkog tima izdvojio? Da li je odluka bila laka?
Aleksandra: Iako su bile male razlike među timovima i odlučile su finese, hajde da kažemo da je pobednički tim najviše bio na temi, a imali su i odličan timski nastup koji je najviše došao do izražaja kada su odgovarali na pitanja i branili svoj rad.
Aleksandar: Svaki tim je pokazao drugačiji pristup i već sada neki svoj lični stil, kako u rešavanju problema, tako i u prezentovanju. Presudilo je razumevanje zadatka i konkretno rešenje – a to se najbolje videlo u radu pobedničkog tima (Romedia). Njihov stil je jasan, koncizan i konkretan, rešenje jednostavno, a nastup efektan. I, među nama, žao mi je što nismo mogli da izaberemo dva pobednika.
Branko: Moj lični favorit nije odneo pobedu, ali demokratskim načinom glasanja, koleginica Aleksandra i kolega Milojevic su me nadglasali J Svakako su nijanse odlučivale. Pobednički tim je, čini mi se, bio sugestivniji.
Kakva nagrada očekuje najbolji tim?
Branko: Buduće kolege su nagradu već dobile i pre proglašenja pobedničkog tima, a to je proces. Proces kroz koji su prošli je izuzetno vredan, jer imati u vidu korake u rađanju određene ideje je dobitna formula za svako naredno donošenje ideje na svet, tj. realizaciju. Pobednički tim, koji će biti na praksi kod nas, svakako će biti korak ili dva bliži toj formuli koju će kasnije mnogo hrabrije izvoditi u realizovanju svojih kreativnih ideja i planiranja.
Aleksandar: Ja sam svoje prve korake u advertajzingu napravio kao praktikant u agenciji u kojoj i danas radim – a možda će sličnu priču da vam kroz nekoliko godina ispriča i neko od članova pobedničkog tima J Oni će dobiti priliku da prođu kroz naš program praksi i tako kroz direktno iskustvo nauče mnogo stvari.
Aleksandra: Ono što im je bio najveći motiv je jednomesečna praksa u okviru I&F sistema za sve članove prvoplasiranog tima. Moći će da biraju na bazi svojih interesovanja da li žele da budu na praksi u kreativnoj, medijskoj ili digitalnoj agenciji.
Dajte kratak savet ili preporuku studentima koji ulaze u svet advertajzinga?
Aleksandra: Budite hrabri, rizikujte i slušajte instinkt, nemojte ići na sigurne izbore i praviti kompromise, jer tako nećete ostaviti traga u onome čime se bavite.
Branko: Biti plemenit i odgovoran je univerzalna preporuka i podsetnik za svaki odluku, kao i za ulazak u svet advertajzinga.
Aleksandar: Probajte. Ako ne uspete – nije kraj sveta. A onda probajte ponovo.
FONklame okupljaju vodeće stručnjake iz oblasti marketinga, koji sa studentima dele svoja znanja i iskustva i bolje ih upoznaju sa advertajzing svetom. Upravo oni pomažu studentima da kreiraju praktičan plan razvoja karijere i otkriju svoj potencijal za razvoj i rad u marketingu.
Originalni članak objavljen je na linku: http://www.media-marketing.com/intervju-dana/biti-mentor-je-univerzalni-zadatak-za-sve-nas/