BILJANA KOLAKOVIĆ: „U 2019 naši klijenti će imati na raspolaganju nove sofisticirane alate, koji su na korist njihovih boljih poslovnih rezultata“

BILJANA KOLAKOVIĆ, regionalna direktorka agencije UM razgovarala je sa portalom Advertiser Serbia u okviru prazničnog serijala intervjua.

…ocena uspešnosti agencije u 2018…U ovoj godini smo učili, istraživali, testirali, kreirali nove alate, radili na strategiji kako da kampanje naših klijenata budu još kvalitetnije zastupljene na digitalnim medijima.

Digital je očekivano bio najdinamičniji medij tokom cele prethodne godine. Bili smo fokusirani na to da prvi uočimo i testiramo nove mogućnosti oglašavanja na ovom mediju.

U odnosu na tradicionalne medije, digitalni mediji zahtevaju značajno veće ulaganje vremena kako za praćenje noviteta, tako i za realizaciju kampanja. Jedan od ključnih izazova agencije u 2018. godini bila je reorganizacija našeg digitalnog tima, pri čemu je nova organizacija tima imala za cilj maksimalno uspešno prilagođavanje trendovima koje ovaj medij diktira. Posebno smo ponosni na nagrade koje smo i ove godine osvojili za integrisane kampanje, kako u Srbiji tako i u regionu.

…ocena poslovne godine 2018…

Godina je bila veoma dinamična u pogledu promena vlasničkih struktura ključnih medija, u Srbiji i u regionu, a desila se i promena modela saradnje agencija sa Facebook-om.

Tržište beleži blagi rast, a pojačanu aktivnost smo primetili u telekomunikacijama i retail kategoriji usled dolaska na naše tržište novog maloprodajnog lanca. 2018 je bila izazovna godina, koja nas je podstakla da još više unapređujemo svoje znanje, veštine i usluge vodeći se našim poslovnim kredom Better Science, Better Art, Better Outcomes, i u konačnici Better World.

…predlozi za poboljšanje uslova poslovanja…Kada je reč o unapređenju uslova poslovanja, ima više tema na kojima bi medijske agencije trebalo zajednički da rade. Prioritet je zajednički angažman na unapređenju znanja i saradnje sa svim nama ključnim stake holder-ima na tržištu. Verujem da je najbolji način za postizanje ovih ciljeva veća saradnja medijskih agencija kroz strukovna udruženja.

…poslovna očekivanja i planovi u 2019…UM kao deo globalne agencijske mreže ima pristup globalnim trendovima, naprednim alatima, znanju, podacima…Zahvaljujući našoj ekspertizi i poznavanju lokalnih tržišta, ove trendove, znanja, alate i podatke uspešno prilagođavamo i implementiramo na svakom pojedinačnom tržištu na kojem poslujemo. Istovremeno, kontinuirano ulažemo u istraživanja, prikupljanje i analizu podataka.

U 2019. godini naši klijenti će imati na raspolaganju nekoliko novih sofisticiranih alata koji dodatno unapređuju znanja u kreiranju komunikacione strategije brendova. Samim tim, to će uticati na njihove bolje poslovne rezultate.

…trendovi na medijskom tržištu…

Kad je reč o trendovima, svakako, na prvom mestu je komunikacija na internetu. Povećanje efikasnosti kampanja i unapređenje transparentnosti će i dalje biti goruće teme.

Budžeti će nastaviti da se “sele” na platforme koje sa jedne strane omogućavaju efikasnije dosezanje ciljne grupe, a sa druge nude visok stepen vidljivosti oglasne poruke brenda i kontrolu okruženja u kojem se ta poruka pojavljuje. Očekujemo da će sve ove promene dovesti i do pojave nekih novih modela zakupa medijskog prostora na internetu.

Isto tako, gledanost video sadržaja kontinuirano raste, što je i globalni i lokalni trend. Međutim, u svetu se taj rast ogleda u porastu gledanosti video sadržaja na internet platformama. Kod nas, televizija drži primat, i takav trend će se nastaviti i u 2019.godini.

Takođe, dalja digitalizacija OOH formata će za posledicu imati pojavu novih modela zakupa i dalju integraciju sa ostalim medijima, internetom na prvom mestu.

…praznične želje & čestitke klijentima i budućim oglašivačima…Svima želim da u sledećoj godini još više uče, budu radoznaliji, hrabriji, ostvare sve svoje poslovne i lične ciljeve. I da u tome uživaju svaki dan.

 

Originalni intervju nalazi se na linku: http://www.advertiser-serbia.com/medijsko-trziste-2018-biljana-kolakovic-um-2019-nasi-klijenti-ce-raspolaganju-nove-sofisticirane-alate-korist-njihovih-boljih-poslovnih-rezultata/