Una Kostandinović: "Omiljeni deo posla mi je komunikacija sa fanovima"

Upravljanje kanalima na društvenim mrežama nije puko postavljanje fotografija i tekstova. Danas se Social Media Management smatra složenim i izuzetno dinamičnim zanimanjem, koje je privlačno brojnim mladim zaljubljenicima u internet marketing. O tome kako obično izgleda njen radni dan, kao i o izazovima ovog specifičnog zanimanja razgovarali smo sa Unom Kostandinović, koja je Social Media Manager u agenciji DRIVE.

Una je diplomirala Sociologiju na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Radno iskustvo je sticala u agencijama Communis, Fabrika world i Executive group, kao i u Adria Media Grupi na poziciji web novinar.

Kako se postaje Social Media Manager?

Una: Potrebna je samo volja :) Ne postoji neki jasno definisan put, ali kao i za svaki posao, potrebno je imati osnovna predznanja. S jedne strane postoje ona tehnička, kao što su razumevanje algoritama društvenih mreža, mogućnosti za maksimalnu eksploataciju svake platforme (podržani formati, veličina fajlova, mogućnost interakcije sa korisnicima), prikupljanje podataka i analiza rezultata… S druge strane, postoje i strateška predznanja koja su po mom mišljenju važnija, a pre svega se odnose na to da Social Media Manager mora da razume način na koji se određene društvene mreže koriste kako bi u skladu sa tim definisao strategiju, taktike i ton komunikacije sa svojom ciljnom grupom, to jest korisnicima te mreže.

Koliko dugo si deo agencije? Zašto si odabrala baš DRIVE?

Una: U DRIVE sam došla u martu 2016. godine. Izbor je bio lak, u pitanju je full service digitalna agencija koja posluje u okviru I&F McCann Grupe. DRIVE ima iza sebe sjajne rezultate i veliki broj dugogodišnjih klijenata, što dovoljno govori o kvalitetu rada našeg tima.

Kako izgleda tvoj tipičan radni dan?

Una: Za većinu klijenata se unapred pripremaju planovi postova na društvenim mrežama, što znači da interno koordinišem kreiranje nedeljnih/mesečnih kalendara postova sa dizajnerima i Social Media Specialist-om. Osim toga, aktivno radimo na predlozima za unapređivanje postojećih strategija, kao i analizama ostvarenih rezultata. Naravno, uz ovo, radim i na pojedinačnim kampanjama, dodatnim projektima koje imamo u okviru agencije, account management, itd. Ipak, moj omiljeni deo posla je svakako komunikacija sa fanovima. :)

Digital nikada ne spava. Ima li Social Media Manager privatni život?

Una: Naravno da ima, samo je potrebno dobro se organizovati. Sa većinom klijenata imamo definisan "response time" odnosno period u kome je potrebno odgovoriti na pitanja korisnika ili pregledati stranice, što olakšava posao. Postoje vanredne okolnosti kada se zahteva da budete online i van radnog vremena, ali najčešće su u pitanju unapred definisane aktivnosti, tako da imate vremena da sa članovima svog tima podelite zadatke.

Koji je tvoj hobi? Kako odmaraš oči od kompjutera?

Una: Provodim dosta vremena gledajući televiziju, delom zbog posla, a delom jer volim da pratim sportska dešavanja i zabavni sadržaj. Nije baš neki napredak u odnosu na sedenje pred računarom :) Ljubav prema sociologiji nadoknađujem čitanjem stručne literature, ali najviše se odmorim kada provodim vreme s prijateljima koji ne znaju baš ništa o mom poslu, pa se posvetimo drugim temama.

Kakvi su aktuelni trendovi u upravljanju društvenim mrežama?

Una: Postoji nekoliko bitnih tendencija. Prva je ta da se sve više brendova odlučuje da kampanje sprovodi na više digitalnih kanala odjednom. Ovo je svakako pohvalno, jer vam različite društvene mreže omogućavaju da istu poruku prenesete na različite načine do različitih ciljnih grupa. Dalje, primetno je sve učestalije korišćenje influensera u komunikaciji (blogeri i vlogeri). Treće, postoji konstantan rast udela video sadržaja, a napomenuću i da je nedavno istraživanje pokazalo da 84,2% korisnika interneta u Srbiji gleda video materijale na društvenim mrežama. Za kraj, ne sme se zaboraviti i pad organskog dosega online sadržaja, koji je prouzrokovao da se više novca ulaže u oglašavanje na društvenim mrežama.

Možeš li da izdvojiš neki projekat koji je imao zapaženi uspeh ili ti je posebno drag?

Una: Radim za FOX kanale, tako da uživam u svakom projektu koji radim za ovog klijenta, ali ono što bih izdvojila je dvoipomesečni rad tokom emitovanja nove FOX-ove serije Izgnanik. Imali smo premijeru TV serije na Facebook-u što je izazvalo sjajne komentare korisnika. Takođe smo tokom svake epizode, ponedeljkom od 23.00h do 00.00h bili online, kako bismo u realnom vremenu objavljivali postove.

Ipak, uskoro sledi i kampanja za novu sezonu serije Okružen mrtvima… mogu samo da pretpostavim da će biti veoma zabavno :)


 
www.ifmccann.com