McCann Oslo predstavio "Truth About Global Brands 2: Powered by the Streets" u Norveškoj

McCann Oslo bio je domaćin predstavnicima poslovne i advertajzing zajednice, kojima je prezentovao ključne nalaze studije sa zanimljivim lokalnim rezultatima. Studiju su predstavili Haržot Sing i Rodni Kolins, a nakon toga usledila je panel diskusija koji je vodio Simen Hansen, strateški planer agencije McCann Oslo, a gosti su bili Mete Fosum iz čuvenog lanca supermarket Rema 1000, Henrik Ejnes Haberštad iz multinacionalne energetske kompanije Equinor i Fritjof Jakobsen iz najčitanijeg norveškog online medija VG.

Potrošači širom sveta pokazuju sve manje poverenja i optimizma

Prema "The Truth About Global Brands 2: Powered by the Streets", novoj studiji realizovanoj u 29 zemalja, a koja je predstavljena i u Oslu, širom sveta među ljudima raste interesovanje za lokalnu kulturu i perspektivu, dok poverenje u globalne institucije i izvore informacija (uključujući društvene mreže) opada. Ovo istraživanje, koje je sproveo McCann Worldgroup Truth Central, otkriva da su stavovi prema globalnim brendovima i dalje jako pozitivni i da potrošači veruju da upravo globalni brendovi mogu igrati važnu ulogu u doprinosu lokalnim kulturama.

McCann Oslo bio je domaćin predstavnicima poslovne i advertajzing zajednice, kojima je prezentovao ključne nalaze studije sa zanimljivim lokalnim rezultatima. Studiju su predstavili Haržot Sing (Harjot Singh), Chief Strategy Officer McCann Worldgroup Europe, i Rodni Kolins (Rodney Collins), regionalni direktor EMEA Truth Central, a nakon toga usledila je panel diskusija koji je vodio Simen Hansen (Simen Hanssen), strateški planer agencije McCann Oslo, a gosti su bili Mete Fosum (Mette Fossum) iz čuvenog lanca supermarket Rema 1000, Henrik Ejnes Haberštad (Henrik Øinæs Habberstad) iz multinacionalne energetske kompanije Equinor i Fritjof Jakobsen (Frithjof Jacobsen) iz najčitanijeg norveškog online medija VG.

McCann Worldgroup Truth Central pokrenuo je studiju "The Truth About Global Brands" 2015. godine. Nova studija sadrži i insajte iz McCann istraživanja "Truth About Street" koje je prošlog oktobra pokrenulo svih 20.000 zaposlenih ove agencijske mreže da intervjuišu sugrađane potrošače, i prikazuje da su cinizam i pesimizam u porastu i na individualnom i na institucionalnom nivou. Potrošači širom sveta iskazuju porast nepoverenja prema institucijama – 72 odsto ljudi veruje da globalne institucije poput Svetske banke i UN ne razumeju potrebe njihove zemlje – i generalno su pesimističniji i imaju manje poverenja u svoje sugrađane.

Sa druge strane, istraživanje otkriva da stavovi o brendovima nisu doživeli takav preobražaj i da zapravo predstavljaju jasan opozit nepoverenju prema politici i institucijama. Prva studija iz 2015. godine pokazala je da 82 odsto potrošača na globalnom nivou veruje da globalni brendovi imaju moć da čine dobro za svet, što je suštinski ostalo tako i u 2018. (81 odsto). Takođe se održao stav da globalni brendovi koji doprinose lokalnoj kulturi i društvu uživaju poverenje i simpatije javnosti.

Istovremeno, promenili su se uslovi koji utiču na brendove u svetu. Većina potrošača (56 odsto) ističe da sada više veruje lokalnim nego globalnim brendovima – više nego 2015. godine (43 odsto). To za brendove predstavlja ujedno i strateški izazov i sjajnu priliku da se povežu sa potrošačima na smislen način.

U doba intenzivnog preispitivanja verodostojnosti izvora informacija, kako takođe pokazuju podaci, potrošači širom sveta veruju da je "istina najvrednija valuta" u svim formama komunikacije – javnim, privatnim, ekonomskim putem društvenih medija… Oni veruju da je u proseku potrebno proveriti pet izvora informacija kako bi imali osećaj da o nečemu znaju "istinu".

"Zadovoljan sam što je McCann Worldgroup izabrao Norvešku za evropsko lansiranje izveštaja. Industrija je željna sticanja novih uvida, a mi ćemo nastojati da ih pružimo i u narednim studijama koje će uključiti i nordijske zemlje", rekao je Kale Heg (Calle Hägg), direktor agencije McCann Oslo.

Dodatne informacije nalaze se na linku: https://kampanje.com/premium/september-2018/innsikt/ny-tillitsundersokelse-supermarkeder-og-bank-slar-medier-og-politikere-pa-tillit/