Aleksandra Bradić: Suština oglašavanja će uvijek ostati ista – ovo je industrija koja kreira trendove i menja svet

Komunikaciona industrija je izraz i glas svih industrija, izraz i glas socijalnih, ekoloških, društvenih, pravnih, i mnogih drugih pitanja. Ukoliko mladi žele da menjaju svet i pomeraju granice, onda ne postoji bolji posao

Razgovarao: Ekrem Dupanović

Aleksandra Bradić je Account Manager u agenciji McCann Beograd. Ima master diplomu  Ekonomskog fakulteta, Univerzitet u Beogradu, na smeru: Spoljna trgovina i međunarodne finansije. Kako su je oduvek privlačile teme vezane za marketing, tako je upisala drugi studijski master program  na istom fakultetu: Marketing i menadžment. Profesionalnu karijeru je započela još tokom studija gde je ispred Zeal Production bila jedan od organizatora događaja World Cyber Games koji se odvijao jednom godišnje u Srbiji. Nakon završenih studija,  Aleksandra je primljena na poziciju praktikanta u okviru McCann strateškog odeljenja. Tu je učestvovala u strateškim procesima koji se odnose na McCann klijente, kako tekuće, tako potencijalne i  stekla bogato iskustvo. U okviru tog odeljenja razvila je holistički pristup poslovanju i nadogradila veštine kako bi postala kvalitetan član tima Client Service odeljenja. Trenutno je zadužena za sve brendove Carlsberg kompanije i paralelno vodi nekoliko aktivnih projekata.

Aleksandra Bradić, Account Manager u agenciji McCann Beograd

U komunikacijskoj ste industriji zato što volite taj posao ili zato što jednostavno nešto morate raditi?

Kao mala želela sam da budem pilot, misleći da su avioni mostovi u vazduhu koji spajaju ljude i kontinente, a piloti brišu granice i barijere. Onda sam u školi upoznala čari egzaktnih nauka, pa sam rešila da ostanem na zemlji i bavim se brojevima i formulama. Sve ozbiljnija literatura koju sam čitala me je fascinirala i odvlačila u svet književnosti. Posebno sam uživala u analizi i psihologiji. Ekonomska kriza koja je usledila okupira sve više moje vreme i odvodi me put ekonomskih nauka. Tu shvatam da me zapravo zanima potrošač i interaktivni odnos koji postoji između potrošača, brendova i socio-ekonomskih dešavanja. U jednom trenutku osvrnete se i vidite šumu vaših interesovanja i niste baš sigurni kuda dalje. Imala sreću da shvatim da zapravo ova industrija objedinjuje sva moja interesovanja i budi mnoga druga, tako da u ovom poslu radim sve ono što sam oduvek volela.

Ne osjećate li se ponekad u svom poslu kao pilot na interkontinentalnoj liniji koji čvrsto drži sve konce u svojim rukama i kada avion naiđe na vjetrove, kišu i gromove, a ne samo po lijepom vremenu?

Lepo ste metaforički opisali našu industriju. Na našem nebu vetar stalno duva, nekad po kiši, nekad po suncu, ali to je ono što vas drži budnim i proizvodi adrenalin kada dajete 110% sebe. Možda ste vi za instrument-tablom, ali konce drži ceo tim, i pilot i posada. Bez dobre posade, nema dobrog pilota.

Carlsberg je veliki klijent McCanna, a vi ste odgovorni da sve štima. Kako ide ta saradnja. Na sastanku s Carlsbergom zastupate McCann, kada se vratite u agencije borite se da dobijete najbolje za Carlsberg.

Najbolja saradnja se ostvaruje, i interno i eksterno, kada niko ne oseća da postoji bilo kakva ‘’strana’’. Svi smo tu zbog jedne stvari, a to je potrošač. Bitno je da svi budu deo procesa, ali da se zna uloga svakoga i da postoji međusobno poverenje. Mislim da je to formula uspešne saradnje i dobrih rezultata.

Šta mladi lideri trebaju naučiti i neizostavno usvojiti od svojih starijih kolega?

Sećam se svog prvog radnog dana, gde pre polaska na posao proveravam da li sam sve ponela: znanje sa fakulteta – tu je, entuzijazam – tu je, trema nije bila na spisku, uletela je nepozvana, ali kažu da ume da bude korisna, pa je ostavih. Kraj prvog radnog dana proveravam šta vraćam kući, i jedino je tu misao ‘’Ja ovo nikad neću savladati’’. Danas odlazim kući sa istim početnim entuzijazmom, sa kojim sam prvog jutra krenula, ali i mišlju “Mogu, a mogu i više”, upravo zbog iskusnijih kolega. Njihovo iskustvo i znanje, preneseno na način koji vam daje podstrek, je nešto što usvajate i trudite se da prenosite dalje.

A šta bi obavezno trebali odbaciti iz tog nasljeđa?

Iz iskustva i znanja koje starije kolege prenose, pažljivo treba filtrirati njihovu individulnost i lični pečat i sve naučeno stavljati u sopstveni kontekst i nadograđivati dalje.

Znanje i iskustvo: šta je važnije i kako na najbolji način ispreplesti ta dva neizostavna aspekta rada i kreativnosti?

Hipotetički gledano kada biste morali da birate da li bi svoj život pre stavili u ruke čoveku koji je tek završio medicinu sa najboljim prosekom, ili priučenom lekaru, koji praktično ima samo iskustvo? Koga god da izaberete, ako situacija krene nepredviđenim tokom, prvi neće znati ništa izvan knjige, a drugi ništa izvan svog iskustva. Jedino kombinacijom znanja i iskustva čovek može upotpunjeno i kvalitetno da obavlja svoj posao, jer znanje daje kredibilitet, a iskustvo integritet.

Šta savjetujete svojim vršnjacima? Da vam se pridruže u ovoj industriji ili da pokušaju naći bolji posao?

Komunikaciona industrija je izraz i glas svih industrija, izraz i glas socijalnih, ekoloških, društvenih, pravnih, i mnogih drugih pitanja …. Ukoliko mladi žele da menjaju svet i pomeraju granice, onda ne postoji bolji posao.

Kako vizionirate budućnost komunikacijske industrije?

Iz moje perspektive oglašavanje i PR će menjati svoje pojavne oblike, smenjivaće se značaj i uloga kanala komuniciranja, ali suština će ostati – ovo je industrija koja kreira trendove i menja svet.

Bili ste u Mokrinu na susretu Lideri s Liderima. Kako je bilo?

Što se tiče utisaka, utisci su se slegli i već postali nostalgija, tako da je sve jasno.

Pre svega energija i entuzijazam koji vi Ekreme imate je nešto neverovatno. Tu emociju ste probudili u nama, i to je emocija koja nas u isto vreme ispunjava, ali i obavezuje.

Sam susret bih definisala kao neverovatno mesto sa neverovatnim ljudima i neverovatno puno uspomena, za tako kratko vreme. Ono što je Bane (Branimir Brkljač) uradio  stvaranjem jednog mesta kao što  je Terra Panonica, je fenomenalno. To je mesto gde se ne osećaš ni kao stranac, ni kao domaćin, ni kao gost, već se osećaš kao da trebaš tu da budeš i da ćeš se opet vratiti, jer je kreativni agregat i mesto koje te razume i sa kojim imaš interakciju, a Bane je fenomenalan kustos naših energija.

Neprocenjivo je bilo povezati se sa vršnjacima iz regiona. Sastanak koji smo imali sa Vama, je momenat kada smo svi grupno odahnuli, ne znam da li ste i Vi primetili, i to pre svega jer smo shvatili da iste probleme imaju i druge kolege, ali i veliku želju da te probleme zajedno rešavamo i radimo na njima. Fenomenalni, talentovani ljudi, puni energije i želje za promenom. Želimo ne da kršimo pravila, već da ih menjamo.

Stariji lideri, su bili inspirativni pre svega svojim životnim iskustvima. Oni su po meni otvorili jako bitno pitanje, a to je širina pristipa životu.

Ono što sam neizostavno ponela sa ovog skupa je neverovatan podstrek i entuzijazam da ćemo promeniti stvari u našoj industriji.

Nadam se da ste i Vi upola uživali sa nama, kao i mi sa Vama.

Tekst je objavljen na portalu Media Marketing

"I&F McCann Grupa" jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru "I&F McCann Grupe" deo su "McCann Worldgroup" (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu "Interpublic Group of Companies" (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.