All the Best from Eurobest

Poslije predavanja puno pitanja: kako funkcioniše kreativna agencija sa ovih prostora, kakav je naš kreativni proces, kako smo dolazili do ideja za naše najbolje kampanje....

Piše: Jana Savić Rastovac, kreativna direktorica McCann Beograd

All the Best from Eurobest

Priča o eurobest-u počinje u julu mejlom: “Dear Jana, I would love to see you on stage of this year’s eurobest!”, from Mark St Andrew, Cannes Lions.

Velika čast za mene i našu agenciju.

Nastavlja se par meseci kasnije putovanjem u Antverpen pod psihozom sigurnosnog alarma 4. stepena zbog pretnje od terorističkih napada.

All the Best from Eurobest

Beograd- Brisel: Brisel neobično tih. Božićna dekoracija i vojska na ulicama. Zvončići I oklopna vozila. Vafli I puške. U restoranu Carmen Bistrian, koleginica iz Rumunije, konobari i ja. Uskoro kreće voz za Antverpen.

Brisel-Antverpen: Na registracionom pultu festvala dočekuju me uz: “Thank you for not being affraid to come.” Odgovaram: “Nema na čcemu” (kad biste vi znali odakle ja dolazim ne biste se ni vi plašili).

Nastavilo se nizom dobro uvežbanih koraka, provera prezentacije, tehničkih proba, sastanaka sa produkcijskim kućama i kreativnim kompanijama.

Na eurobestu sam imala prilike da govorim dva puta. Prvo u okviru programa na Discovery stage-u sa pričom o kreativnosti u okvirima izrazito niskog budžeta, a potom na Young Digital Academy, edukativnom programu za mlade kreativce sa pričom o pričama iza velikih ideja. Sve u svemu, dosta priče.

Jedan festival, dve publike. Okoreli advertajzeri I mlade kolege. Pogodite ko je bio simpatičniji.

U prezentaciji naslovljenoj Pocket Money Creativity moj cilj je bio da predstavim osobeni metod spontano razvijen na području Balkana, našu specifičnu, hrabru i ludu kreativnost koja odbija da joj se servira kako stvari nisu moguće. U uslovima ograničenja, velike opreznosti klijenata i brendova, ali i demokratizacije digitalnih medija, rođen je kreativni generacijski glas koji preispituje zadato, kopa po opasnim temama, eksperimentiše, spaja nespojivo i koji se čuje na stranicama Adweek-a, Creativity-ja, Digiday-a; osvaja svetske nagrade, gura industriju sa ovih prostora napred-posledično.

All the Best from Eurobest

Drugo predavanje održala sam na Young Digital Academy. Pop Up agencija završava, ulazim ja. Naša tema je Stories behind ideas. Iza svake ideje stoji dobra priča, u ovom slučaju priča o ličnom iskustvu iz koga se izrodio prvi kanski lav za Srbiju, pa diskusija o kreativnoj satnici, koja zvuči birokratski, a zapravo je deo discipline u stvaranju, potom legenda o kreativnoj hrabrosti, a onda pitanja: kako funkcioniše kreativna agencija sa ovih prostora, kakav je naš kreativni proces, kako smo dolazili do ideja za naše najbolje kampanje, puno kako i zašto i da li je moguće i kako ubediti klijenta, kad su oni to pokušavali već sto puta, ali ne ide.

U međuvremenu, na ulicama Antverpena red i ljubaznost. Hrana izvrsna, kao i dizajn. Svi na biciklima.

Za kraj, veliko veče za McCann porodicu koja je osvojila 28 nagrada. Ponos.

Tekst je objavljen na portalu: Media Marketing

"I&F McCann Grupa" jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru "I&F McCann Grupe" deo su "McCann Worldgroup" (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu "Interpublic Group of Companies" (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.