Poslije predavanja puno pitanja: kako funkcioniše kreativna agencija sa ovih prostora, kakav je naš kreativni proces, kako smo dolazili do ideja za naše najbolje kampanje....
Piše: Jana Savić Rastovac, kreativna direktorica McCann Beograd
Priča o eurobest-u počinje u julu mejlom: “Dear Jana, I would love to see you on stage of this year’s eurobest!”, from Mark St Andrew, Cannes Lions.
Velika čast za mene i našu agenciju.
Nastavlja se par meseci kasnije putovanjem u Antverpen pod psihozom sigurnosnog alarma 4. stepena zbog pretnje od terorističkih napada.
Beograd- Brisel: Brisel neobično tih. Božićna dekoracija i vojska na ulicama. Zvončići I oklopna vozila. Vafli I puške. U restoranu Carmen Bistrian, koleginica iz Rumunije, konobari i ja. Uskoro kreće voz za Antverpen.
Brisel-Antverpen: Na registracionom pultu festvala dočekuju me uz: “Thank you for not being affraid to come.” Odgovaram: “Nema na čcemu” (kad biste vi znali odakle ja dolazim ne biste se ni vi plašili).
Nastavilo se nizom dobro uvežbanih koraka, provera prezentacije, tehničkih proba, sastanaka sa produkcijskim kućama i kreativnim kompanijama.
Na eurobestu sam imala prilike da govorim dva puta. Prvo u okviru programa na Discovery stage-u sa pričom o kreativnosti u okvirima izrazito niskog budžeta, a potom na Young Digital Academy, edukativnom programu za mlade kreativce sa pričom o pričama iza velikih ideja. Sve u svemu, dosta priče.
Jedan festival, dve publike. Okoreli advertajzeri I mlade kolege. Pogodite ko je bio simpatičniji.
U prezentaciji naslovljenoj Pocket Money Creativity moj cilj je bio da predstavim osobeni metod spontano razvijen na području Balkana, našu specifičnu, hrabru i ludu kreativnost koja odbija da joj se servira kako stvari nisu moguće. U uslovima ograničenja, velike opreznosti klijenata i brendova, ali i demokratizacije digitalnih medija, rođen je kreativni generacijski glas koji preispituje zadato, kopa po opasnim temama, eksperimentiše, spaja nespojivo i koji se čuje na stranicama Adweek-a, Creativity-ja, Digiday-a; osvaja svetske nagrade, gura industriju sa ovih prostora napred-posledično.
Drugo predavanje održala sam na Young Digital Academy. Pop Up agencija završava, ulazim ja. Naša tema je Stories behind ideas. Iza svake ideje stoji dobra priča, u ovom slučaju priča o ličnom iskustvu iz koga se izrodio prvi kanski lav za Srbiju, pa diskusija o kreativnoj satnici, koja zvuči birokratski, a zapravo je deo discipline u stvaranju, potom legenda o kreativnoj hrabrosti, a onda pitanja: kako funkcioniše kreativna agencija sa ovih prostora, kakav je naš kreativni proces, kako smo dolazili do ideja za naše najbolje kampanje, puno kako i zašto i da li je moguće i kako ubediti klijenta, kad su oni to pokušavali već sto puta, ali ne ide.
U međuvremenu, na ulicama Antverpena red i ljubaznost. Hrana izvrsna, kao i dizajn. Svi na biciklima.
Za kraj, veliko veče za McCann porodicu koja je osvojila 28 nagrada. Ponos.
Tekst je objavljen na portalu: Media Marketing
"I&F McCann Grupa" jedna je od vodećih komunikacijskih mreža u Jugoistočnoj Evropi uspešno posluje u osam zemlja: Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Međunarodnim, regionalnim i lokalnim klijentima pruža najkvalitetnija strateška i kreativna rešenja za razvoj brendova, kroz sve kanale komunikacije. Agencije koje posluju u okviru "I&F McCann Grupe" deo su "McCann Worldgroup" (www.mccannworldgroup.com), jedne od najvećih međunarodnih mreža, koja danas posluje u više od 120 zemalja sveta, sa tradicijom dugom čak 111 godina, koja posluje u sastavu "Interpublic Group of Companies" (www.interpublic.com), najstarije američke multinacionalne komunikacijske korporacije, sa sedištem u Njujorku.